Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Panik- Kluven vilket erbjudande jag ska ta gällande sökt samlingslån

Stort grattis!! Jag har haft Swedbank, Nordea och Ica och flyttat belopp på 300k+ fram och tillbaka, ingen som brytt sig
Skönt att höra! Jag får upp varningar från SEB att en stor transaktion har gjorts t ex har gjorts, vilket är bra i och för sig, men tänkte att bara banken inte börjar rodda i det och undrar vart pengarna kommer i från och börjar stoppa betalningar.. Men förhoppningsvis inte :).

Skönt att höra! Jag får upp varningar från SEB att en stor transaktion har gjorts t ex har gjorts, vilket är bra i och för sig, men tänkte att bara banken inte börjar rodda i det och undrar vart pengarna kommer i från och börjar stoppa betalningar.. Men förhoppningsvis inte :).
Du kan ju visa var det kommit från så det kan absolut inte vara något problem.

Mm SEB. Min syrra har där och de har en sån funktion vilket är bra tycker jag. Hon fick också en notis när hon flyttade in/ut 150k. Hände inget mer än så

En liten fråga, jag tänkte betala av mitt lån hos Nordnet på drygt 77 000 som är kvar, ränta 4,60%, detta år accepterade jag dock att bara betala ränta hos dem på strax under 300 kr och inte amortera, men är det oklokt av mig att betala av ett helt lån med nästan hälften så mycket av räntan jag fick hos Marginalen (nästan 8%)? Alltså Nordnet lånet jag löser har 4,60% medan Marginalen strax under 8%. Det hjälper väl inte att lägga in dessa pengar hos Marginalen i stället, då dras jag med två lån i stället varje månad då jag måste betala samma summa där varje månad. Förstår ni hur jag tänker? Eller ska jag bara betala in hela Nordnet trots att det blir en sämre deal pga räntan?

En liten fråga, jag tänkte betala av mitt lån hos Nordnet på drygt 77 000 som är kvar, ränta 4,60%, detta år accepterade jag dock att bara betala ränta hos dem på strax under 300 kr och inte amortera, men är det oklokt av mig att betala av ett helt lån med nästan hälften så mycket av räntan jag fick hos Marginalen (nästan 8%)? Alltså Nordnet lånet jag löser har 4,60% medan Marginalen strax under 8%. Det hjälper väl inte att lägga in dessa pengar hos Marginalen i stället, då dras jag med två lån i stället varje månad då jag måste betala samma summa där varje månad. Förstår ni hur jag tänker? Eller ska jag bara betala in hela Nordnet trots att det blir en sämre deal pga räntan?

Skulle betala på marginalen jag..

Tack, men kommer jag ändå ha samma månadskostnad pga annuiteteslån, för den kommer väl inte minska om jag betalar ”tillbaka” nästan 80 000 kr till Marginalen? För sedan kommer jag att betala 1000 kr igen per månad till Nordnet och då har jag två lån att betala av på, men inte mindre månadssumma. För månadskostnaden på Marginalen lär väl inte minska per månad, men bara längden på lånet? Eller förstår jag det fel?

Tack, men kommer jag ändå ha samma månadskostnad pga annuiteteslån, för den kommer väl inte minska om jag betalar ”tillbaka” nästan 80 000 kr till Marginalen? För sedan kommer jag att betala 1000 kr igen per månad till Nordnet och då har jag två lån att betala av på, men inte mindre månadssumma. För månadskostnaden på Marginalen lär väl inte minska per månad, men bara längden på lånet? Eller förstår jag det fel?

Marginalens månadskostnad sänks väl om du betalar extra dit

Det är det jag inte har koll på med annuitetslån, trodde det var samma belopp varje månad om jag betalar in, men kortare tid, men jag kanske får läsa på här :).
Ganska säker på att det hanteras på två olika sätt från bank till bank. Antingen sänks månadskostnaden eller så förkortas lånets löptid. Oavsett är det smart att långsiktigt väga krona för krona mot räntan du betalar. Dvs betala av på Marginalen. Men kortsiktigt förstår jag absolut att du kanske prioriterar månadskostnaden om det är så att Marginalen förkortar löptiden istället och du betalar av ett ”bättre” lån rent räntemässigt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp