Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Panik- Kluven vilket erbjudande jag ska ta gällande sökt samlingslån

Det är pga alla kriterier som varje enskild lånegivare har inte får plats i förmedlares system. Det gäller alla inte bara marginalen. Om du har bra grundförutsättningar blir det inte några djupdykningar i din ekonomi. Så bra deklarerad inkomst, inte överbelånad, inga anmärkningar brukar inte ge avslag.
This. Den ända gången jag fått visa min kontohistorik var med Nystart.

Just ja, vad hade jag valt? Marginalen som @Maki, är ju bäst ränta och eventuellt inget lösenkrav (ring Advisa så får du veta) och jiddrar de efter du valt dem kan du alltid ångra dig och ta nästa erbjudande.
Nu har alla svarat, lutar åt Marginalen och hoppas att de inte ”krånglar” efter signering, det stod inget om lösenkrav men har ett lån på smspengar och det kanske inte är bra för min del om de kräver att lösa lån åt mig.
Och så vill jag lösa två mindre privatlån och då kanske det blir stopp. Var dumt att jag inte kollade mer noggrant vilka lån bankerna löser innan jag skrev summan, men lät att vara efterklok. Ica vågar jag inte ta för det stod lösenkrav redan vid ansökan och de kanske inte godkänner de lån jag tänkt lösa. Så håll tummarna med Marginalen nu!

Nu har alla svarat, lutar åt Marginalen och hoppas att de inte ”krånglar” efter signering, det stod inget om lösenkrav men har ett lån på smspengar och det kanske inte är bra för min del om de kräver att lösa lån åt mig.
Och så vill jag lösa två mindre privatlån och då kanske det blir stopp. Var dumt att jag inte kollade mer noggrant vilka lån bankerna löser innan jag skrev summan, men lät att vara efterklok. Ica vågar jag inte ta för det stod lösenkrav redan vid ansökan och de kanske inte godkänner de lån jag tänkt lösa. Så håll tummarna med Marginalen nu!
Frågade du Advisa om Marginalen hade lösenkrav? Tycker det brukar vara väldigt tydligt om det är lösenkrav eller inte så det måste ju Advisa kunna svara på

Frågade du Advisa om Marginalen hade lösenkrav? Tycker det brukar vara väldigt tydligt om det är lösenkrav eller inte så det måste ju Advisa kunna svara på
Tack, borde gjort det, men tänkte ikväll att jag chansar och väljer erbjudandet på Marginalen, får upp att jag ska signera avtal, loggar in med Bank id och får då nedan svar, betyder de att ångrat sig redan :-(?
Finns inget avtal att signera?

Tilägg: Provade igen och då fick jag upp avtalet, signerat nu och hoppas på det bästa *nervöst*. Fick komplettera med bild på id kort i avtalet. Men vi får se om jag ändå får avslag eller ej, man vet ju aldrig..

Bilagor

• 9317A328-B772-439E-AE71-DB8BD66162F4.jpeg
    9317A328-B772-439E-AE71-DB8BD66162F4.jpeg
    743 KB · Visningar: 153
Senast ändrad:
En fördel med lån via ICA-banken är att privatlån hos dem kvalificerar dig för "dubbel bonus" när du handlar hos dem. Om du handlar mycket hos dem och har ICA-kort kan det vara värt att ta med i beräkningen. Om du t.ex samlar ihop en bonus på 200 kr på en månad blir den alltså dubblerad till 400kr.

Tack, borde gjort det, men tänkte ikväll att jag chansar och väljer erbjudandet på Marginalen, får upp att jag ska signera avtal, loggar in med Bank id och får då nedan svar, betyder de att ångrat sig redan :-(? Finns inget avtal att signera?
Tror inte de ångrat sig. Ofta när man väljer ett erbjudande så går man i realiteten vidare till nästa, mer detaljerade steget. Det är här som folk fastnat med speltransaktioner tex. Är det lösenkrav så lär de vilja att du inkommer med uppgifter om dina lån som ska lösas. Så de kommer nog skicka mail/sms imorgon om du behöver komplettera med något annars får du signera. Jag hade ringt Advisa direkt de öppnar för att slippa ovissheten :)

En fördel med lån via ICA-banken är att privatlån hos dem kvalificerar dig för "dubbel bonus" när du handlar hos dem. Om du handlar mycket hos dem och har ICA-kort kan det vara värt att ta med i beräkningen. Om du t.ex samlar ihop en bonus på 200 kr på en månad blir den alltså dubblerad till 400kr.
Tack, hade ingen aning :). Nu tog jag Marginalen dock pga bättre erbjudande, men får se om det blir någon utbetalning eller ej trots signerat avtal, man vet ju aldrig..

Tack, borde gjort det, men tänkte ikväll att jag chansar och väljer erbjudandet på Marginalen, får upp att jag ska signera avtal, loggar in med Bank id och får då nedan svar, betyder de att ångrat sig redan :-(?
Finns inget avtal att signera?

Tilägg: Provade igen och då fick jag upp avtalet, signerat nu och hoppas på det bästa *nervöst*. Fick komplettera med bild på id kort i avtalet. Men vi får se om jag ändå får avslag eller ej, man vet ju aldrig..
Ah shit! Guld ju!! GRATTIS!

Oj jag kan verkligen inte relatera till din bild av Marginalen. Jag tycker att det är en av de bästa banker jag haft både vad gäller kundtjänst och smidighet. Tog typ 1-2 dagar för mig att få lånet utbetalt och när jag ringt dom gällande betalningsfri månad eller lägre månadskostnad så har dom varit väldigt hjälpsamma. Du lär nog märka det själv också, du har ingenting att oroa dig för :)

@MissGrace kanske vill flika in om sina erfarenheter ang collector :)
Collector tycker jag är väldigt bra att ha och göra med. Och jag som du fick samma ränta. Men har förhandlat den direkt med dom och har nu 7,9. Du kan förhandla var 6:e månad. Jag tycker dom är väldigt bra. Har även utökat mitt lån för att samla så mycket som möjligt hos dom. Du kan låna upp till 500.000kr. Men då hade jag lösenkrav om ca 200.000 tkr hos dom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp