så klart de får. Det här är Sverige... att vara egenföretagare betraktas inte sällan som att man är skurk och fifflare (i myndigheternas ögon)Företagare får oftare besök än andra.
De allra flesta har skulder, ja. Hur många använder inte Klarna t ex? Hur många köper inte på avbetalning? Hur många köper inte resor på kredit? Hur många har inte tagit lån för att köpa en bil? Köpa bostad? Lån till att plugga? Köper medicin på avbetalning eller tar tandläkarbesöket på avbetalning? Det är väl ändå de flesta."De allra flesta har lån/skulder. "
Ehh Nej.
Jag är bara medlem på forumet för att få inblick i folk.
Som företagare kanske man också rentav behöver fordon och/eller maskiner för att driva sin verksamhet. Vem vet.så klart de får. Det här är Sverige... att vara egenföretagare betraktas inte sällan som att man är skurk och fifflare (i myndigheternas ögon)
Det är absolut bra att det granskas men kan inte säga att Sverige är ett företagarvänligt land.Som företagare kanske man också rentav behöver fordon och/eller maskiner för att driva sin verksamhet. Vem vet.
Du tror att KFM kliver in till företag helt random?så klart de får. Det här är Sverige... att vara egenföretagare betraktas inte sällan som att man är skurk och fifflare (i myndigheternas ögon)
Ett abonnemang är en prenumeration på en återkommande skuld, månad efter månad.De allra flesta har skulder, ja. Hur många använder inte Klarna t ex? Hur många köper inte på avbetalning? Hur många köper inte resor på kredit? Hur många har inte tagit lån för att köpa en bil? Köpa bostad? Lån till att plugga? Köper medicin på avbetalning eller tar tandläkarbesöket på avbetalning? Det är väl ändå de flesta.
Jag vet inte vad du har för erfarenheter, men jag försöker etablera företag i USA bl a och det är rena mardrömmen jämfört med Sverige, det man inte betalar i skatt där får man istället lägga på advokater och revisorer. Dessutom är det svårt att få klara besked om vad som gäller; det finns så många instanser - state, county, city, ja ner på gatunivå ibland. I några delstater måste jag t e x räkna orderrader totalt under ett år, för att veta om jag ska betala moms eller inte, kan bli mycket pengar i efterhand.Det är absolut bra att det granskas men kan inte säga att Sverige är ett företagarvänligt land.
Som konspirationsteoretiker är det så.så klart de får. Det här är Sverige... att vara egenföretagare betraktas inte sällan som att man är skurk och fifflare (i myndigheternas ögon)
I Sverige är det väldigt lätt att starta företag, inga konstigheter. Nu var det synen på företagare som jag syftade på.Jag vet inte vad du har för erfarenheter, men jag försöker etablera företag i USA bl a och det är rena mardrömmen jämfört med Sverige, det man inte betalar i skatt där får man istället lägga på advokater och revisorer. Dessutom är det svårt att få klara besked om vad som gäller; det finns så många instanser - state, county, city, ja ner på gatunivå ibland. I några delstater måste jag t e x räkna orderrader totalt under ett år, för att veta om jag ska betala moms eller inte, kan bli mycket pengar i efterhand.