Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Panik, gothia 60000 kr

Pratade igår med kronofogden om mina pengar jag ska få tillbaka och då sa dom att Gothia precis skickat in papper till dom så jag fick numret och ringde dit. Jag har en skuld på 60000!! Det dom kunde erbjuda för att dra tillbaka det var att jag betalar in 10000 nu sen 8000 i månaden! Hur sjutton ska jag klara det? Har ordnat alla andra bolag och skulder för att slippa utmätning och så kommer det här Då kommer ju allt falla Har inte vågat berätta för min man än men ska göra det imorgon då vi går om varandra idag och inte vill ta det på telefon. Har någon varit med om liknande? Har någon lyckats med Gothia? Det sjuka är att det finns en skuld där jag redan betalat så det känns som det inte är någon koll alls. Min skuldradgivare är på semester och är inte tillbaka förens nästa vecka så jag kan inte ringa henne om råd och det känns som jag inte kan vänta så länge. Fy fan för det här jävla livet helt enkelt! Ursäkta ordvalet Men är så jäkla trött på det här.

Men vad förfärligt!!! Precis när man tror att det börjar ordna upp sig och skulderna är under kontroll så inträffar något sådant. 60 000 kr är väldigt mkt pengar och hur tänker Gothia när de ställer så orimliga avbetalningskrav!!! Allt faller som ett korthus, jag förstår att du är jätte pressad!
Berättade du för Gothia att du ordnat upp andra skulder så du precis undgått löneutmätning?
Vad händer om du inte betalar något alls till Kfm? Kan du ta smällen med en anmärkning och sen betala så mkt du kan varje månad? Eller kan Gothia erbjuda humanare avbetalning efter utslag från Kfm (som en del andra bolag gör)??

Eller kan du lyckas låna typ 20 000 med bättre villkor och betala av till Gothia och sen betala typ 500 kr/månaden? Jag vet att lån borde vara sista utvägen men ibland behöver man ta just den här sista utvägen när inga bättre alternativ finns.

Styrkekram till dig, det kommer att lösa sig på ett eller annat sätt. Men jag förstår att du drabbats av panik!
ring Gothia igen! Säg att din skuldrådgivare är på semester och be de vänta tills hen är tillbaka så du åtminstone får chans att få råd!

Men vad förfärligt!!! Precis när man tror att det börjar ordna upp sig och skulderna är under kontroll så inträffar något sådant. 60 000 kr är väldigt mkt pengar och hur tänker Gothia när de ställer så orimliga avbetalningskrav!!! Allt faller som ett korthus, jag förstår att du är jätte pressad!
Berättade du för Gothia att du ordnat upp andra skulder så du precis undgått löneutmätning?
Vad händer om du inte betalar något alls till Kfm? Kan du ta smällen med en anmärkning och sen betala så mkt du kan varje månad? Eller kan Gothia erbjuda humanare avbetalning efter utslag från Kfm (som en del andra bolag gör)??

Eller kan du lyckas låna typ 20 000 med bättre villkor och betala av till Gothia och sen betala typ 500 kr/månaden? Jag vet att lån borde vara sista utvägen men ibland behöver man ta just den här sista utvägen när inga bättre alternativ finns.

Styrkekram till dig, det kommer att lösa sig på ett eller annat sätt. Men jag förstår att du drabbats av panik!
ring Gothia igen! Säg att din skuldrådgivare är på semester och be de vänta tills hen är tillbaka så du åtminstone får chans att få råd!
För mig finns ingen chans till lån och en anmärkning till spelar absolut ingen roll då jag haft utmätning så är det som det är. Svårt att förstå hur Gotha tänker men jag ska ringa igen och prata med dom, än har jag inte gett upp. Var tvungen att ringa en annan skuldradgivare i en annan kommun för att råda lite, tyvärr hade hon ingen lösning vilket jag heller inte trodde men vi bollade lite och hon lyssnad, det räckte för mig. Dom tio Gothia vill ha går att ordna, det är dom andra åtta i månaden jag inte kan smälta. Jag får ju tillbaka 7500 vilken dag som helst från kronofogden så den kan jag använda också. Men blir så himla trött, dom säger så säkert att det bara är detta erbjudande dom kan ge men jag vet att det finns andra lösningar om dom vill, jag har hört det så många gånger vid det här läget men ändå ordnat det. Idag är jag starkare så nu har jag ny kraft och nya tag

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp