Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

PANIK! Forex till Ica, högre månadsbelopp

Mitt lån ifrån Forex gick över till ICA och dom var tydliga att ränta villkor etc gäller.
Ok, då är det kanske som så att det högre beloppet beror på maj månads extra ränta. Dock så verkar Ica ha uttryckt till TS att månadskostnaden kommer att sjunka på sikt men att det kommer att ta ett tag till dess..

Amorteringsbelopp och amorteringsmodell är ju centrala delar av villkoren, jag har otroligt svårt att se hur Ica skulle kunna ändra det utan vidare.

Mitt lån som gick över har exakt samma villkor och de hade kolla att det ingick i saneringen.

@zoladex, alla lån som kommit över från Forex har oförändrade amorteringsvillkor hos ICA Banken. Vi ber dig kontakta oss igen och ber så mycket om ursäkt för det extra besväret!​

Jag känner mig så otroligt ledsen och uppgiven. I maj ansökte jag om samlingslån via Advisa och fick beviljat på Forex som jag godkände med månadskostnad 1900kr. Jag hann aldrig göra första betalningen innan lånet flyttades till Ica banken. Nu får jag en faktura därifrån med månadsbelopp 2800kr!!!
Försöker prata med Ica och dom menar på att deras sätt att amortera skiljer sig åt från Forex och därför är månadskostnaden högre en kommer bli mindre om många många år. Men det är ju inte det jag vill!! Jag tog ju lånet för att sänka min månadskostnad och ha en chans att gå runt. ICAs kundtjänst säger att min enda chans är att söka ett nytt lån och se vad jag får för ränta då?! Men inte som att den skulle bli bättre med en färsk FF och ett nytaget lån.
HUR land det få gå till så här??? Jag fick ingen information alls av Advisa när jag godkände att lånet skulle tas över av Ica och blev LOVAD av Forex att inga villkor skulle ändras….
Vad ska jag göra??

@zoladex, alla lån som kommit över från Forex har oförändrade amorteringsvillkor hos ICA Banken. Vi ber dig kontakta oss igen och ber så mycket om ursäkt för det extra besväret!​

Är det verkligen ICA Banken som skriver här?

Hade också ett lån som gick över från forex till Ica, båda kör rak amortering och har exakt samma villkor som tidigare, något måste ha missuppfattas…

Advisa påstår att den månadskostnad jag sett då låneförslaget kom upp var en ”medelkostnad”. Det har jag aldrig någonsin varit med om tidigare utan har jag signerat ett lån har jag redan innan vetat exakta månadsbeloppet…. Kan det verkligen vara så att jag bara fått en ungefärlig kostnad i låneförslaget?
Advisa kan inte hjälpa mig och Ica hänvisar dit…. provade att söka ett nytt lån men blev såklart ännu sämre villkor :(

Advisa påstår att den månadskostnad jag sett då låneförslaget kom upp var en ”medelkostnad”. Det har jag aldrig någonsin varit med om tidigare utan har jag signerat ett lån har jag redan innan vetat exakta månadsbeloppet…. Kan det verkligen vara så att jag bara fått en ungefärlig kostnad i låneförslaget?
Advisa kan inte hjälpa mig och Ica hänvisar dit…. provade att söka ett nytt lån men blev såklart ännu sämre villkor :(
Stämmer, så du har en högre månadskostnad i början som sen blir lägre, nu när du säger de så kommer jag ihåg att de var så för mig med att de va ett snitt i månadskostnad när man fick erbjudandet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp