Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Panik! Föreläggande?

Hur vet man om det är Privat eller Kommunal mark?

Det är inte kommunen som utfärdat boten utan ett privat parkeringsföretag.

Senast ändrad:
I praktiken har jag svårt att hänga med i det där. Tycker jag ser skulder som får sekretess som inte uppfyller kraven.

Typ csnmål, legat ett par månader, utl och urr förra veckan. Reglerad med skatteåterbäring i helgen och vips fick den sekretess..

Jag är förvirrad :'( Vad innebär det för mig? Om jag betalat direkt vid första brevet från KFM, och de själva skrivit att de då inte tar beslut, borde det vara Ok?

Jag har sån ångest att jag vill kräkas..

Se mitt inlägg #2

Hur vet man om det är Privat eller Kommunal mark?

Det är inte kommunen som utfärdat boten utan ett privat parkeringsföretag.
Parkeringsanmärkning betyder kommunal mark.
Kontrollavgift betyder privat mark.
Tror många kommuner har sin parkeringsövervakning på entreprenad, inte sällan ombesörjs tjänsten av ett bevakningsföretag.

Jag är förvirrad :'( Vad innebär det för mig? Om jag betalat direkt vid första brevet från KFM, och de själva skrivit att de då inte tar beslut, borde det vara Ok?

Jag har sån ångest att jag vill kräkas..
Ring imorgon till Uc och fråga om du har fått en anmärkning.

Parkeringsanmärkning betyder kommunal mark.
Kontrollavgift betyder privat mark.
Tror många kommuner har sin parkeringsövervakning på entreprenad, inte sällan ombesörjs tjänsten av ett bevakningsföretag.
Det står KONTROLLAVGIFT.

Så då borde det inte vara ett a-mål?

När blir det anmärkning när det gäller p-böter?
Beror på om det parkeringsanmärking eller en kontrollavgift. Kontrollavgift får du vanligt betalföreläggande och 10 dagar på dig betala eller bestrida som vanligt.
Parkeringsanmörking vågar jag ej svara på då det är gatumark och oftast transportstyrelsen man betalar till. Osäker där.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp