Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Panik! delgivningsman på väg?

Ringde KFM idag. Ett föreläggande jag trodde ha mig skickat in hade inte inkommit så påminnelsen kom för två veckor sen. Postade den direkt efter samtalet. Finns risk att delgivningsman kommer? Har fullkomlig panik över detta.

Du kunde väl ha accepterat via telefon? Har för mig att man ska kunna det väl? Konstigt isåfall att personen du pratade med inte föreslog det. Men tror risken för en delgivningsman är liten, Kronofogden registrerar nog ditt inskickade svar inom kort.

Borde rimligtvis vara nära. Men vill du safea så kan du meddela att du mottagit genom mail. Känns som att de registrerar snabbare då. Är du inte hemma första gången personen kommer lämnar de en lapp med telefonnummer. Då kan du ringa och förklara att du skrivit under redan.

Du kunde väl ha accepterat via telefon? Har för mig att man ska kunna det väl? Konstigt isåfall att personen du pratade med inte föreslog det. Men tror risken för en delgivningsman är liten, Kronofogden registrerar nog ditt inskickade svar inom kort.

Det är nog först när delgivningsmännen fått ärendet som det kan bli aktuellt med telefondelgivning.

Chansen finns att dom dyker upp, det beror på lite hur tur du har med vilket håll dom ska åt närmsta dagarna.

Man kan inte acceptera via telefon eller mail. Endast skriftlig underskriven postad föreläggande gäller. Uråldrigt ja. Kommer de till mitt jobb så är det kört...

Märkligt, jag kunde bestrida per mail senast jag hade föreläggande, vilket var i början av året? Kunde även maila acceptans/överklagande till tingsrätten?

Bestrida ja. Och även det senare. Men att inkomma med underskrivet föreläggande måste ske via snigelpost annars kommer delgivningsman...

Okej, märkligt. Men det borde ju gå att ringa dem och meddela så att de inte behöver söka dig.

Gjorde det idag men de kan inte garantera att en delgivningsman inte är på väg eller kommer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp