Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Panik över att släppa allt.

Hej för att gör en lång historia kort. Allt började när jag separerade från mitt ex, av dåligt samvete då det var jag som lämnade så tog jag ingen del av huset, fick med mig ett blancolån och en skuld till honom, jag studerade hade två barn och sen träffade jag min sambo, vi hade säkert klarat om vi bitit i riktigt hårt men det var slitet, jag skulle betala till exet och hade barnen på heltid inget underhållsbidrag sen började vi ta lån för att överleva. Allt som allt har detta beteende rullat på och nu är allt helt ohållbart, jag sitter med ca600000 i lön och krediter. Han har levt under pressen hamnat i ett spelberoende och har en skuld på ca400000 hos krm, spelberoende jobbar han mer allt har kommit upp till ytan, jag kommer ha koll på hans bank mm och vi ska kämpa tillsammans . Nu har jag fått rådet att släppa allt.

jag har panik, sådan skam att inte klara detta själv är ju en ”jag klarar det själv” person. Men vi kan inte hur mycket vi än trollar betala 20000 i lån tillsammans när vi har inkomster på 30000 plus fyra barn att försörja.

Jag måste släppa allt men hur fan kommer jag över paniken att inte göra rätt för sig.

Jag tror att vi kommer ha mer kvar när allt är betalt om dem gör löneutmätning. För vi lever nog under existensminimum just nu då vi vänt varenda krona. Sen är väl tanken att vi ska ansöka om skuldsanering.

Har ni gjort det själva eller haft ombud?
Finns ju någon ideell förening som gör sådant mot betalning någon som tagit hjälp av dem?

Steg 1.
Ta kontakt med din kommunala skuldrådgivare! Dra iväg ett mail nu, ring imorgon eller häng på låset imorgon. Hen kommer ha svar på i princip alla dina frågor

Har mailat rådgivningen på kommunen, ska även ringa dem imorgon. Hur som helst kommer jag inte betala lånen denna månad, dem pengarna finns tyvärr inte och börjar mer och mer finna mig i att släppa allt till Kronofogden.

tack för svar.

Hej för att gör en lång historia kort. Allt började när jag separerade från mitt ex, av dåligt samvete då det var jag som lämnade så tog jag ingen del av huset, fick med mig ett blancolån och en skuld till honom, jag studerade hade två barn och sen träffade jag min sambo, vi hade säkert klarat om vi bitit i riktigt hårt men det var slitet, jag skulle betala till exet och hade barnen på heltid inget underhållsbidrag sen började vi ta lån för att överleva. Allt som allt har detta beteende rullat på och nu är allt helt ohållbart, jag sitter med ca600000 i lön och krediter. Han har levt under pressen hamnat i ett spelberoende och har en skuld på ca400000 hos krm, spelberoende jobbar han mer allt har kommit upp till ytan, jag kommer ha koll på hans bank mm och vi ska kämpa tillsammans . Nu har jag fått rådet att släppa allt.

jag har panik, sådan skam att inte klara detta själv är ju en ”jag klarar det själv” person. Men vi kan inte hur mycket vi än trollar betala 20000 i lån tillsammans när vi har inkomster på 30000 plus fyra barn att försörja.

Jag måste släppa allt men hur fan kommer jag över paniken att inte göra rätt för sig.

Jag tror att vi kommer ha mer kvar när allt är betalt om dem gör löneutmätning. För vi lever nog under existensminimum just nu då vi vänt varenda krona. Sen är väl tanken att vi ska ansöka om skuldsanering.

Har ni gjort det själva eller haft ombud?
Finns ju någon ideell förening som gör sådant mot betalning någon som tagit hjälp av dem?
Jag släppte allt när det tillsist inte funkade längre. Fick utmätning och sökte skuldsanering själv. Tog inte heller strid för att få det jag hade rätt till vid en separation och nämnde det i mitt personliga brev, för det var startskottet till mina ekonomiska bekymmer. Det nämndes som ett minus i mitt skuldsaneringsbeslut, men bortsågs ifrån för det låg några år bakåt i tiden.

Du är medberoende även om du inte spelar själv så jag tror du behöver hjälp också. Jag säger det utav kärlek och omtanke. Viktigast nu är att du blir/förblir stark och att barnen har det bra, resten är detaljer som får lösas parallellt men DU måste koncentrera dig på de små nu. Han måste fixa sig hjälp nu, men det kan bara han göra. Kram o lycka till

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp