Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Panikångest! Vad är bäst att göra nu?

Kan du lista dina skulder här? En och en, hur mkt du betalar per månad, ränta och storlek på skulden.
Jag säger inte att du inte ska gå vidare med Bluestep, hade själv funderingar att ta det som en sista utväg men bestämde mig för att dra ner på allt istället och kämpa med skulderna. Jag kör snöbollsmetoden, läs på om den, kan kanske kan vara ngt. Svårt att säga innan jag kan se dina utgifter.
Jag ska lista dem här. Det är otroligt smärtsamt just nu att ens titta på detta, men jag är glad att du pushar mig till det.
Jag vet inte så mycket om snöbollsmetoden men ska googla och se

Tycker också du ska vara försiktig med att jämka. Bättre göra allt du kan utan att jämka så förvärrar du inte din situation längre fram.

Blue Step lånar inte ut pengar till såna som har pengaproblem av sitt goda hjärta. De tar ordentligt betalt för det. Du kommer att få en hög ränta som växer, växer, och växer.
Ska jag försöka ta mig igenom istället tycker du? Jag har ju en förhoppning om att räntorna ska bli bättre och kanske lite matpriser. Det har varit ett tufft år minst sagt.

Tycker också du ska vara försiktig med att jämka. Bättre göra allt du kan utan att jämka så förvärrar du inte din situation längre fram.
Förlåt, vad menar du med jämka? Att ge bostadslånet till Bluestep?

Jag ska lista dem här. Det är otroligt smärtsamt just nu att ens titta på detta, men jag är glad att du pushar mig till det.
Jag vet inte så mycket om snöbollsmetoden men ska googla och se
Det är enda vägen framåt, att se skulderna i vitögat, svart på vitt. Sen tar man fighten och vinner! Det är ingen lätt match men bara man bestämmer sig så hittar man alltid vägar framåt ❤️

Läste en gång till vad du skrev och såg att du redovisade inkomsten inkl underhåll.
Går underhållet till dig eller får barnen det och ansvarar att det ska täcka en del kostnader som de har?
Har du möjlighet till extrajobb nån gång i månaden?
Är barnen över 16 och kan ta sommarjobb och annat jobb bredvid studierna?
Har du saker att sälja?
Har du buffert?
Underhåller går till mig redan. För den stora betalar jag inte så mycket extra.
Jag försöker hitta ett extra jobb, men har inte fått något napp.
Försöker också sälja allt jag har, och det rullar in någon hundralapp då och då som täcker mer dagliga driften av barnen.
Tyvärr ingen buffert. Får tillbaka på skatten i juni men måste betala min vattenberedare. Kommer få ca 45k och den kostar 28k.

Tack för dina råd. Jag ser heller ingen annan utväg än Bluestep just nu.
Har inte tänkt gällande jämkning men ska kontrollera det.

ang Folksam så har jag ett annat försäkringsbolag. Problemet är väl att jag aldrig vågade anmäla och är fortfarande skräckslagen för denna man. Men det är många hundra tusen jag fick på mig i skuld. Jag vill helst inte ens röra det minnet för det är så smärtsamt fortfarande.

jag förstår att Bluestep inte är bra. Men vad kan räntorna ligga på? Jag saknar ju mest kontrollen just nu, och hoppas kanske att få en faktura varje månad skulle kunna göra mig lugnare.

Skulle räkna med 8-9%

Förlåt, vad menar du med jämka? Att ge bostadslånet till Bluestep?
Jämka är att du betalar lägre skatt varje månad istället för att få tillbaka på skatten när du gjort din deklaration. Just nu får man tillbaka 30% av det man betalat i ränta. Risken med jämkning kan bli att om man räknat fel så får man restskatt istället.

Det är enda vägen framåt, att se skulderna i vitögat, svart på vitt. Sen tar man fighten och vinner! Det är ingen lätt match men bara man bestämmer sig så hittar man alltid vägar framåt ❤️
Tack snälla du ❣️ jag ska göra som du säger även om det tar mig emot

Skulle räkna med 8-9%
Om jag fyller i deras kalkylator skulle det resultera på ca 16 500:- i månaden.
Varför är det då så dåligt? Det skulle ju ge mig ca 20k över i månaden till rörliga utgifter.., förstår att inte skulden inte minskar kanske detta år, men om man får lägga över det på en annan bank när anmärkningen är borta?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp