Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Påverkar månadssparande lånchansen?

Om jag månadssparar typ 5000 hos Ikano, Santander eller ICA påverkar det framtida chans till lån? Eller går de enbart på UCn?

Jag skulle tro att de bara kommer titta på UC:n. Hos JAK är det nog dock säkert en fördel.

Jag vet att minst en av storbankerna så fick man lite bättre scoringpoäng om man hade sparande, tror dock det var frågan om hur många kronor man hade sparat snarare än hur mycket man satte in per månad, så jag skulle inte utesluta att det skulle kunna påverka.

Jag vet att minst en av storbankerna så fick man lite bättre scoringpoäng om man hade sparande, tror dock det var frågan om hur många kronor man hade sparat snarare än hur mycket man satte in per månad, så jag skulle inte utesluta att det skulle kunna påverka.

Det beror nog på vilken typ av lån det handlar om. Ett månadssparande är tex positivt vid banklån, men vid en automatisk granskning lär det inte göra någon skillnad.

Det beror nog på vilken typ av lån det handlar om. Ett månadssparande är tex positivt vid banklån, men vid en automatisk granskning lär det inte göra någon skillnad.

Det var vid den maskinella kreditprövningen det togs med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp