Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Påverkar 1 kreditförfrågan min kreditvärdighet mycket?

Är det stor skillnad i score på en ff och noll? Jag har en kvar , är det lönt att vänta på att den går ut?

Nej, min erfarenhet är att det inte spelar så stor roll. Det som kan göra effekt är om du går från 0 till 1. Då har du en färsk förfrågan, och det kan påverka ens score.

Om det påverkar så är det marginellt. Om du ska vänta ut den eller inte beror på dina övriga förutsättningar som inkomst t ex. Har du fått högre inkomst under förra året som ännu inte hunnit reggas på din Uc så kan det vara bra att vänta. Men annars spelar det inte nån större roll.

Om det påverkar så är det marginellt. Om du ska vänta ut den eller inte beror på dina övriga förutsättningar som inkomst t ex. Har du fått högre inkomst under förra året som ännu inte hunnit reggas på din Uc så kan det vara bra att vänta. Men annars spelar det inte nån större roll.
Tack! En annan fråga om du kanske vet, är 400k dumt belopp att söka på (samlingslån)
Finns det belopp som liksom gör avslag med en gång hos olika banker?

Tack! En annan fråga om du kanske vet, är 400k dumt belopp att söka på (samlingslån)
Finns det belopp som liksom gör avslag med en gång hos olika banker?
Har du 400k i skulder på din Uc eller hur ser det ut?
Sen beror ju på din årsinkomst vilket belopp du blir beviljad samt övriga förutsättningar

Har du 400k i skulder på din Uc eller hur ser det ut?
Sen beror ju på din årsinkomst vilket belopp du blir beviljad samt övriga förutsättningar
Nej jag har 840 k i skulder , 2,9 i score och ca 450 i årsinkomst

I dessa 840 är ett lån på ca 280k en hög kontokredit hos avida

allt annat blanco förutom 20000 som jag har kvar på bilen.

Beror på hur man ser det och vad förfrågan gäller. Är det inkassobolag som gjort förfrågan, så ja, då påverkar det mycket.
Beror också på om du sökt ett större lån eller om det är en upplysning för något mindre, då sökta summor syns.

Sedan har ju många banker interna regler som max 3 förfrågningar, så går du från 3 till 4 så ja då har det ju stor påverkan då du per automatik då kommer få avslag hos dom som har den regeln.

Nej jag har 840 k i skulder , 2,9 i score och ca 450 i årsinkomst

I dessa 840 är ett lån på ca 280k en hög kontokredit hos avida

allt annat blanco förutom 20000 som jag har kvar på bilen.
Känns tveksamt att du får låna 400 k med de förutsättningarna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp