Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Påverkan UC förfrågningar

startar en ny tråd angående förfrågningar, känner att jag behöver fler inputs huruvida färska förfrågningar påverkar en ansökan.

Jag har en UC förfrågan från min bank i mitten av augusti, ingen låneansökan så jag vet faktiskt inte varför den togs..
Hur mycket påverkar den om jag gör en låneansökan på Zmarta/lendo tex?

behöver samla ihop krediter och ett lån hos wästgöta finans. Totalt är det 240’

mina förutsättningar
0.8 betyg
6 ff
Inkomst 500’ ca ej uppdaterat med nya som är 690’
Blanco ca 500’
Krediter är utanför uC, ellos, boozt, eurocard , fairlo

skulle ni säga att jag kan prova idag eller vänta?

Jag fick en förfrågan makulerad och betyget skuttade upp lite, så visst påverkar det, jag tror det blev 3 i stället för 4.

Gör verkligen antalet förfrågningar en stor skillnad, förutsatt att man har en städad ekonomi i övrigt?

Lägger banken verkligen vikt vid om någon verkligen 2,3 eller 4 antal förfrågningar? Borde inte det läggas större vikt vid lån utöver bolån, dvs. Blancolån, billån etc?

Tycker ofta att det pratas här om antal förfrågningar och det känns som att det läggs stor vikt vid det. Därav min nyfikna fråga.

Gör verkligen antalet förfrågningar en stor skillnad, förutsatt att man har en städad ekonomi i övrigt?

Lägger banken verkligen vikt vid om någon verkligen 2,3 eller 4 antal förfrågningar? Borde inte det läggas större vikt vid lån utöver bolån, dvs. Blancolån, billån etc?

Tycker ofta att det pratas här om antal förfrågningar och det känns som att det läggs stor vikt vid det. Därav min nyfikna fråga.
Jag väntade ut så många av mina förfrågningar som möjligt under ett år och betyget blev bra hamnade under fyra och sökte samlingslån och fick massa med bra erbjudande så det har nog en påverkan med förfrågningar

Min kompis hade 2ff och 2 anm och sämre lön och han hade bättre uc. Jag hade 20ff,inga anm. Han hade även mer krediter och lån.

Jag väntade ut så många av mina förfrågningar som möjligt under ett år och betyget blev bra hamnade under fyra och sökte samlingslån och fick massa med bra erbjudande så det har nog en påverkan med förfrågningar

ok, ska jag avvakta då eller chansa? Jag har trots allt 0.8 i betyg .

ok, ska jag avvakta då eller chansa? Jag har trots allt 0.8 i betyg .
Chansa jag fick massa förslag med sämre UC än dig dock inte några färska förfrågningar mina fyra var alla äldre än sex månader. Du kan ju alltid göra ett försök

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp