Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Påväg åt rätt håll..

Wow!
Du är verkligen en inspiration.
Tyvärr så är mina skulder för höga så att leva på Ica-basic förändrar inget utan det hade gett mig skörbjugg på köpet. -:)

Sorry men :D:D:D same same here ya know! :rolleyes:

Okay, är idag HELt skuldfri och så här gjorde jag:

KORTFATTAD beskrivning: Allt gick åt skogen, arbetslös utan A-kassa Samtliga lån och räkningar till kronofogden (Inkassobolagen tog dock tillbaka samtliga lån och de såldes vilt mellan dem under något år eller två). Hade ca 400 000 – 500 000 kr i skulder totalt. Nästan hemlös… (Fick sälja hus med förlust) Kanske inte låter mycket för er med höga inkomster, men jag är inte en av er;-)

Betalade av småbelopp som gått till inkasso, med de få pengar jag hade. Struntade i de stora skulderna under det år jag inte hade jobb. Levde på knäckebröd med lingonsylt i princip. Tog bort alla utgifter som gick att ta bort. Klargjorde min situation (oundvikligt) för närmaste och vänner. Inga presenter eller stora middagar. (helt okay med mina vänner då de förstod situationen)

Fick först en timansställning(efter ca 1 år), jobbade där så mycket jag kunde. Betalade av hos kronofogden. Resten fick ligga, brydde mig inte ens om att öppna kuverten. . Efter 4 månader fick jag en annan anställning. Behöll timanställningen. Jobbade extra, helger, kvällar och semester. Betalade snabbt resterande belopp hos kronofogden. Kollade upp mina skulder, vilket inkassobolag de låg på, hur hög ränta de hade osv. Kollade dock INTE på hur stor totalskulden var, ville inte bli handlingsförlamad… Gjorde kraftig avbetalningsplan på det dyraste (högst ränta) Fick erbjudande om räntefritt och avbetalningsplan på ett år på det näst dyraste. Ingen annan ville ge mig något erbjudande. Gjorde låg avbetalningsplan på övriga (typ 300kr/månad eller så) Såg till att kontakta dem INNAN min inkomst syntes. Ljög och sa att jag endast hade timanställning.

Levde under existensminimum. (Inga kläder, tandläkare, läkare, godis, utekvällar, utemat osv) Gick inte in i en affär annat än för att köpa mat. Köpte alltid det billigaste (ICA Basic är fantastisk) Levde på mest falukorv och grönsaker. Färskt kött/fisk köptes bara om kilopriset understeg 65kr. 1 kg fick räcka till minst 10 måltider. Lagade och frös in mycket. Sparade varje krona som blev över. Gjorde extra inbetalningar på det dyraste lånet varje gång jag kom upp i 10 000. När det var klart, fortsatte på det som nu var dyrast, gjorde samma sak. Efter ca 1,5 år. ALLA skulder betalda!!!!!! Sparade och betalade av HELA min resterande CSN skuld när jag ändå var på gång. Tänker nu sluta jobba extra!!! (man kan ta död på sig själv, det är så lätt att missa att man är totalt uttröttad).

Det är EXAKT allt detta det handlar om.
Jag har hängt på det här forumet kanske 8-9 år som registrerad merparten av tiden och ditt inlägg är i särklass det bästa hittills.
Jag tar av hatten.

I Sverige kan man väldigt lätt ha ett "normalt" jobb låt säga 08-16.00 där man har en normal lön på låt oss säga 25.000 efter skatt, någon tusenlapp mindre eller mer beroende på lite OB och dylikt.
Om man utöver det har hälsan och inga små barn kan man hitta extrajobb, och ja det finns massor. Vi skriker efter folk exempelvis som vill jobba bara kvällar. Där kan man säkerligen dryga ut inkomst på helger/kvällar med ytterligare 10.000.

Om man som du håller nere sina utgifter till det minimala kan man på 2-3 år utan problem lägga undan 400.000-500.000 och göra sig skuldfri.

Det man då dock måste vara beredd på är :

A) Lägga om sin livsstil till en minimalistisk sådan.
B) Vara beredd att jobba som en galning.

Jag har personligen inte hittills i livet klarat av dessa två ovan - du har. Ett föredöme!

Jag blev verkligen glad av att läsa detta! Du är en inspiration ,. Precis vad jag behövde idag.. vissa dagar sjunker jag till botten och detta gör mig peppad att köra på.. bubblar upp på ytan igen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp