Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Pågående skuldsanering och jobb - studera kurs & CSN

Hej!

Har precis blivit antagen till en kvällskurs på 50% som jag planerar att utföra under våren samtidigt som jag arbetar som tidigare. Har tidigare läst en liknande kurs så vet om att det går att göra kvällstid.

Jag har en pågående skuldsanering och har 1.5 år kvar. Mitt arbete och inkomst kommer att vara precis som tidigare.

1. Är det okej att studera under sanering sålänge man följer betalplan?

2. Som jag förstår det räknas inte CSN som inkomst och jag behöver då alltså inte ompröva om jag beslutar mig för att söka det?

3. Får man endast söka om bidrag eller lån också? Det är en väldigt litteratur-tjock kurs så det hade varit bra att ansöka om CSN för att täcka de utgifterna.

Vill försäkra mig om att jag inte gör något som inte är okej för KF och min skuldsanering då det är prioritet 1.

Tack!

Hoppas du har låg inkomst, annars åker du på ett rejält återkrav.

Är ingen skillnad hos csn om du ansöker om bidrag eller om både bidrag och lån, har du rätt till det ena kan du få det andra.

Hoppas du har låg inkomst, annars åker du på ett rejält återkrav.

Är ingen skillnad hos csn om du ansöker om bidrag eller om både bidrag och lån, har du rätt till det ena kan du få det andra.
Man ansöker ju och anger sin inkomst. Man får väll då inte ut mer än man har rätt till?

Förstår att det inte är någon skillnad hos CSN. Men kanske är det från KF perspektiv?

Jag har 27.000 och verkar ligga preciiiis under gränsen då det börjar påverka.

Man ansöker ju och anger sin inkomst. Man får väll då inte ut mer än man har rätt till?

Förstår att det inte är någon skillnad hos CSN. Men kanske är det från KF perspektiv?
Om du lyckas ange inkomsten korrekt så stämmer det. Tänk på att semesterersättning övertid och annat räknas med

Om du lyckas ange inkomsten korrekt så stämmer det. Tänk på att semesterersättning övertid och annat räknas med
Jag förstår, men har varken övertid eller liknande. Får räkna in semesterersättning också, tack för hjälpen!

Hur tänker du från ett skuldsanerings perspektiv? Kan det anses som att jag gör något fel då?

Inget jag vet som påverkar.
Om du har csnskulder i saneringen vet jag dock inte om du kan få mer bidrag/lån

Har inga CSN lån sedan tidigare. Jag ringer KF på onsdag när dem öppnar så får jag höra vad dem säger också. Kan uppdatera här ifall någon i framtiden har samma fråga.

Om någon har erfarenhet från detta så skriv gärna! :)

Har inga CSN lån sedan tidigare. Jag ringer KF på onsdag när dem öppnar så får jag höra vad dem säger också. Kan uppdatera här ifall någon i framtiden har samma fråga.

Om någon har erfarenhet från detta så skriv gärna! :)
Jag tänker att eftersom CSN inte räknas som inkomst så bör väl det inte ställa till det med din sanering eftersom du kommer fortsätta jobba o fortsätta betala enligt din plan. Vad du gör på din fritid, om du studerar, går på gym el vad som helst lär ju inte skusan ha nån åsikt om så länge du sköter din betalplan o så länge det inte handlar om extrajobb m extrainkomster så man behöver ompröva av den anledningen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp