Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Pågående skuldsanering med besked om graviditet

Hej,
Jag har en pågående skuldsanering sedan september förra året med en fyraårig betalplan.

Vi har två barn redan på fem och åtta år och vi har pratat om ett tredje men tidpunkten har ej varit huggen i sten. Nu skedde det ändå och vi är såklart jättelyckliga och saneringen har egentligen inte påverkat oss jättemycket innan då vi är tämligen kreativa på att hitta billiga aktiviteter samt ett billigt leverne överlag.

Men vad jag undrar är om någon nyligen har genomgått detta som har en pågående skuldsanering, hur omprövningen har gått, vad man ska tänka på kring den.
Jag har bra koll på vad som ska göras men det skulle vara stöttande att få prata med någon som har genomgått samma sak.

Det du ska tänka på är lite smått omöjligt i förväg
När kommer arbetet avslutas och gravidpenning tas ut?
Kommer ni vara hemma lika mycket efter födsel på föräldraledighet (dela 50/50 tex)?
Ska ni vara föräldraledig 12 eller fler månader innan förskola börjar?
Vad är avgiften på förskolan?
Osv osv. Det var en liten del av allt jag skulle veta från vi fick nyheten om att vi skulle ha ett barn till. Då var vi inte ens halvvägs genom graviditeten och jag skulle redan veta avgiften för förskolan tex . Jag har fler barn sen tidigare med så ganska lik min situation.

Skicka in en omprövning och be dom ställa frågorna dom behöver veta är mitt tips. Du kommer absolut inte få saneringen avslutad pga detta så det behöver ni inte oroa er över.

En omprövning på den grunden, när barnet är fött, tror jag inte är några konstigheter

Det du ska tänka på är lite smått omöjligt i förväg
När kommer arbetet avslutas och gravidpenning tas ut?
Kommer ni vara hemma lika mycket efter födsel på föräldraledighet (dela 50/50 tex)?
Ska ni vara föräldraledig 12 eller fler månader innan förskola börjar?
Vad är avgiften på förskolan?
Osv osv. Det var en liten del av allt jag skulle veta från vi fick nyheten om att vi skulle ha ett barn till. Då var vi inte ens halvvägs genom graviditeten och jag skulle redan veta avgiften för förskolan tex . Jag har fler barn sen tidigare med så ganska lik min situation.

Skicka in en omprövning och be dom ställa frågorna dom behöver veta är mitt tips. Du kommer absolut inte få saneringen avslutad pga detta så det behöver ni inte oroa er över.
Tusen tack för svar!
Men när skickade du in omprövan? Med tanke på handläggningstiden. Och vad resulterade det i? Hur delade ni upp det med ledigheten? Höjdes beloppet igen när båd började jobba igen?

Tusen tack för svar!
Men när skickade du in omprövan? Med tanke på handläggningstiden. Och vad resulterade det i? Hur delade ni upp det med ledigheten? Höjdes beloppet igen när båd började jobba igen?
Jag skickade in den direkt då det är lång väntetid sen är det en stund innan det blir ändring i ekonomin och det vet dom om så det är inte snabbt beslut om just detta.
För mig blev det att jag skulle betala mindre från dagen gravidpenning startade fram till sambon började jobba igen, då blev det justerat med tanke på den nya avgiften för förskola samt det nya barnbidraget och flerbarnstillägget.
vi delade inte alls på ledigheten, sambon tog allt så jag har kvar mina 90 dagar, man får en justerad summa för dom första 10 dagarna båda är hemma och det kommer dom fråga om.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp