Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Pågående löneutmätning och semesterpengar?

Hej! Jag har pågående löneutmätning där det står från kfm att jag ska betala x antal kr, eller min arbetsgivare ska följa det beslutet.
Och jag går i tankar om att byta jobb, men vad händer om jag skulle byta jobb med min semesterersättning som jag jobbat in? Den som betalas ut vid en slutlön?
Dras endast den beslutade summan eller går allt överskott som överstiger mitt förbehållsbelopp till kfm?

Tack

Det beror på om du har maxbeslut eller ej.
Har du inte maxbeslut så betalas pengarna ut.

Det beror på om du har maxbeslut eller ej.
Har du inte maxbeslut så betalas pengarna ut.
Det där stämmer inte.

Om arbetsgivaren gör rätt så kommer lika mycket att utmätas per semesterdag som om det hade varit semester under fortsatt anställning.

Det där stämmer inte.

Om arbetsgivaren gör rätt så kommer lika mycket att utmätas per semesterdag som om det hade varit semester under fortsatt anställning.
Det som jag fått som svar från löneadmin är att jag kommer få två lönespecar, där den ena innehåller min vanliga lön och den andra semesterpengar samt komptid.
Sen har jag inte fått något svar på om det betalas ut som en klumpsumma eller två separata utbetalningar.
Får bara svar att vi följer beslutet där det står x antal kr som vi ska betala in till kfm och att du minst ska ha kvar förbehållsbeloppet.

Men det du menar då är att jag skulle få som två månadslöner (förbehållsbeloppet) utbetalt?
Tack

Det som jag fått som svar från löneadmin är att jag kommer få två lönespecar, där den ena innehåller min vanliga lön och den andra semesterpengar samt komptid.
Sen har jag inte fått något svar på om det betalas ut som en klumpsumma eller två separata utbetalningar.
Får bara svar att vi följer beslutet där det står x antal kr som vi ska betala in till kfm och att du minst ska ha kvar förbehållsbeloppet.

Men det du menar då är att jag skulle få som två månadslöner (förbehållsbeloppet) utbetalt?
Tack
Ungefär så.

Utmätning av semesterersättning som ska betalas ut är ett specialbeslut.

Det där stämmer inte.

"om arbetsgivaren gör rätt".

Jag är arbetsgivare. I beslutet jag har, står det INGET om utmätning per dag. Det står utmätning per månad.
Så i call BS.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp