Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

På väg mot kronofogden, frågetecken.

Okej. Det är nog ändå dags att skicka in skukdsanerings-ansökan. Ni som hängt med i budget-tråden vet ju att jag aldrig tyckte på skicka utan ångrade mig i sista stund efter förra inlägget. Men jag har ett par funderingar som jag hoppas någon kan svara på:
Får man alltid ett telefonsamtal? Jag jobbar ju deltid idag men kommer jobba heltid inom ett par månader, ska jag skriva att jag jobbar heltid eftersom ansökan handläggs först om ca ett halvår? Vad skriver man annars som övrig sysselsättning? Man måste ju fylla i 100% vad man gör.

Om jag skulle få avslag. Görs det då också en ny bedömning för löneutmätningen? Tänker om inkomster och utgifter kollas om eller så.
DU ska inte skriva att du jobbar heltid nu då du inte gör det utan skriv hur mkt du jobbar. Det kan ju slå väldigt fel om du av någon anledning inte kan börja jobba heltid som planerat. När du får ditt samtal o du då har börjat jobba heltid så säger du det. Det blir ju en positiv sak.
Jag tex skrev inte i ansökan att vi höll på sälja huset eftersom inget var klart just då men då jag fick mitt första samtal kunde jag berätta att vi sålt huset o precis flyttat till lgh.

Tack för svar hörni! @Lasseman och @annlo .

Nu är min ansökan inskickad. Nu får det bära eller brista. 7 månaders väntetid vilket betyder att det är 2 år sen jag tog några större lån. Finns väl ett par mindre kreditköp senare men majoriteten av lånen är 2 år eller betydligt äldre då. Min brytpunkt från spel kommer vara 1.5 år bort. Jag kommer, om jag håller och planen håller, ha jobbat heltid i 6 månader. Jag medger att jag är livrädd för ett avslag. Rädd för vad det skulle göra med mig känslomässigt. Hur svårt det skulle vara att hustla ytterligare nåt år och försöka igen, i ovisshet. Men någonstans måste man börja. Jag har skrivit om min resa sedan innan jag körde allt i botten. Jag har varit på botten, lärt mig av mina misstag. Och förhoppningsvis är det här som resan tillbaka upp verkligen kan få sin början. Under tiden ska jag fortsätta jobba med terapi, personlig utveckling och att ytterligare förbättra mitt förhållningssätt till pengar. Nu kör vi.

Tack för svar hörni! @Lasseman och @annlo .

Nu är min ansökan inskickad. Nu får det bära eller brista. 7 månaders väntetid vilket betyder att det är 2 år sen jag tog några större lån. Finns väl ett par mindre kreditköp senare men majoriteten av lånen är 2 år eller betydligt äldre då. Min brytpunkt från spel kommer vara 1.5 år bort. Jag kommer, om jag håller och planen håller, ha jobbat heltid i 6 månader. Jag medger att jag är livrädd för ett avslag. Rädd för vad det skulle göra med mig känslomässigt. Hur svårt det skulle vara att hustla ytterligare nåt år och försöka igen, i ovisshet. Men någonstans måste man börja. Jag har skrivit om min resa sedan innan jag körde allt i botten. Jag har varit på botten, lärt mig av mina misstag. Och förhoppningsvis är det här som resan tillbaka upp verkligen kan få sin början. Under tiden ska jag fortsätta jobba med terapi, personlig utveckling och att ytterligare förbättra mitt förhållningssätt till pengar. Nu kör vi.
Lycka till!
Om du skulle få avslag så får du en motivering till varför och med den kan du jobba på de sakerna för att nästa gång få beviljat. ❤️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp