Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

På väg mot kronofogden, frågetecken.

Du missade dock min fråga, vad var den avtalade räntan i dröjsmål

Jag undvek din fråga då min erfarenhet är att de vanliga lånen inte utgår från nån dröjsmålsränta vid utslag.

Men du som hävdar det, vad brukar t ex Swedbank ha för dröjsmål och där med skillnad mellan låneränta och dröjsmål i de utslag du refererar till som fakta?

Fanns en 43 tums tv av lågprismärket Skantic från Netonet, på Kfm:s auktionssida för några dagar sen, den hade ett utropspris på 600 kr och inte direkt av nyare modell... Så man kan nog bli av med både och det ena... Så man kan ju undra hur mycket det blev kvar när kostnaderna är avräknade?

Fanns en 43 tums tv av lågprismärket Skantic från Netonet, på Kfm:s auktionssida för några dagar sen, den hade ett utropspris på 600 kr och inte direkt av nyare modell... Så man kan nog bli av med både och det ena... Så man kan ju undra hur mycket det blev kvar när kostnaderna är avräknade?
Då kanske det fanns fler tvapparater, vem vet.

Jag undvek din fråga då min erfarenhet är att de vanliga lånen inte utgår från nån dröjsmålsränta vid utslag.

Men du som hävdar det, vad brukar t ex Swedbank ha för dröjsmål och där med skillnad mellan låneränta och dröjsmål i de utslag du refererar till som fakta?
Jag har inger lån hos Swedbank sedan ganska många år, men i villkoren då, har jag för mig att dröjsmålsränta var 1%enhet över avtalad ränta, eller 2% över om lånet var uppsagt.

576 kr vid 600 kr

Jag har inger lån hos Swedbank sedan ganska många år, men i villkoren då, har jag för mig att dröjsmålsränta var 1%enhet över avtalad ränta, eller 2% över om lånet var uppsagt.

Men du hävdade ju att det var fakta, vart är din fakta?
Jag har kollat upp två av mina utslag, där jag för BN och Ikano betalar avtalad låneränta i mina utslag, där är min fakta.

Men du hävdade ju att det var fakta, vart är din fakta?
Jag har kollat upp två av mina utslag, där jag för BN och Ikano betalar avtalad låneränta i mina utslag, där är min fakta.
Jag orkar inte tjafsa med dig. Huvudregeln är att man begär dröjsmålsränta. Du tipsade om det förträffliga i att inte räkna med det. Det är vilseledande.
Den som undrade får väl göra vilka glädjekalkyler som helst. Jag tycker det är bättre med realistiska kalkyler. I det här fallet inte så realistiskt att inte räkna med dröjsmål.

Du har fortfarande inte kollat vad ränta i dröjsmål var. Den kan vara avtalad till samma räntesats som utlåningsräntan är väldigt hög.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp