Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

På väg mot kronofogden, frågetecken.

Ännu en fundering så här en söndagskväll: Många råder mig att släppa allt. Om man släpper allt, på en gång, för att man inte går runt längre och inser att man ändå kommer hamna i löneutmätning framöver, är det inte oredighet mot borgenär ? Tänker att man inte ens görs sitt bästa att betala det man kan de sista månaderna innan man hamnar hos KFM? Eller övertänker jag ? Verkar ju som att många gör så när man väl inser att det inte längre fungerar.

Ännu en fundering så här en söndagskväll: Många råder mig att släppa allt. Om man släpper allt, på en gång, för att man inte går runt längre och inser att man ändå kommer hamna i löneutmätning framöver, är det inte oredighet mot borgenär ? Tänker att man inte ens görs sitt bästa att betala det man kan de sista månaderna innan man hamnar hos KFM? Eller övertänker jag ? Verkar ju som att många gör så när man väl inser att det inte längre fungerar.
Fortsätter man betala så hamnar man väl inte hos kfm? Eller hur tänker du?

Fortsätter man betala så hamnar man väl inte hos kfm? Eller hur tänker du?
Jag skrev ju "om man släpper allt" alltså inser att man inte klarar skulderna längre och slutar betala på alla så dom får gå till KFM.

Ja hur släpper man allt och samtidigt fortsätter att

Ja hur släpper man allt och samtidigt fortsätter att betala ?
Jag har inte skrivit något om att fortsätta betala. Utan min fråga innebär att man inser att man inte kan betala alla skulder längre för man går back. Släpper man en enda så kommer den snart hamna hos KFM och man vet att det blir löneutmätning. Många verkar släppa alla skulder samtidigt till KFM, men i praktiken skulle man ju säkert kunna betala på några av dom ett par månader till innan löneutmätning blir ett faktum. Om man väljer att inte göra det, utan sluta betala på alla skulder samtidigt, är det då att betrakta som oredighet mot borgenär? Många verkar ju spara undan lite pengar under denna tid för att ha som buffert tex.

Jag har inte skrivit något om att fortsätta betala. Utan min fråga innebär att man inser att man inte kan betala alla skulder längre för man går back. Släpper man en enda så kommer den snart hamna hos KFM och man vet att det blir löneutmätning. Många verkar släppa alla skulder samtidigt till KFM, men i praktiken skulle man ju säkert kunna betala på några av dom ett par månader till innan löneutmätning blir ett faktum. Om man väljer att inte göra det, utan sluta betala på alla skulder samtidigt, är det då att betrakta som oredighet mot borgenär? Många verkar ju spara undan lite pengar under denna tid för att ha som buffert tex.
Så du menar att man ska släppa en skuld åt gången så man kan betala lite på de andra? Tycker inte alls det skulle vara rättvist nej

Nej, det är inte oredlighet mot borgenär. Borgenären tar hjälp av kfm, vilket är gången när skulder inte betalas. Så du kan va lugn gällande det.

Så du menar att man ska släppa en skuld åt gången så man kan betala lite på de andra? Tycker inte alls det skulle vara rättvist nej
Njae, jag tycker inget i frågan utan undrade vad andra hade för infallsvinklar. Beror ju såklart lite på, vissa släpper ju några få skulder men inte allt, helt beroende på livssituation osv. Finns ju mängder av olika scenarion och förutsättningar såklart.

Menade mer om det kommer ta längre tid när KFM beräknar det själv. Alltså köpa tid så att man behåller månadens lön. Klart att det kommer bli löneutmätning till slut.
Sambon väntande eftersom det skulle skilja så extremt lite , för henne räknade dom ut det efter 5 arbets dagar ! Så tror du kan köpa dig tiden :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp