Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

På väg mot kronofogden, frågetecken.

Nu har jag inte läst på om sanering så mycket. Men är det inte svårt att få? Jag har skulder som är ca 400k-500k och lön på 30400 kr brutto. Kommer säkert att nekas pga att de kommer tycka att kommer kunna betala av skulden. Vilket kommer ta hur långt tid som helst pga räntorna. Som jag har räknat så kommer stora delar av summan de får in att gå till räntor. Sen är största del av skulden pga spel. Kollar de inte på det? Så det jag lite har läst här och om jag har förstått det rätt kommer jag inte har så stor chans att få det beviljat?
Jag har gjort testet och svarat ärligt, fick beviljat. Sen om det stämmer eller inte vet jag inte men jag har nästan 900k i skulder med lön på 19k brutto så det blir ingen löneutmätning , har två små barn och en fru med 0 inkomst. Så jag tror inte att jag kommer kunna betala av skulden utan saneringen. Kommer söka efter 1 år bara för att visa att jag är spelfri och har lärt mig läxan.

Precis, gör testet och försök göra det utifrån den situation du tror du kommer ha där och då. Så gjorde jag, trots att jag ännu inte hamnat hos KFM, och jag ser preliminärt ut att uppfylla kraven. Har 550000:- om jag släpper allt till KFM och Bruttolön på 29500:- om jag räknar heltid.
Hur mycket skulle du få betala per månad ?

Jag skickade in ansökan om jämkning för nästa år nyligen. Fick tillbaka att jag ska skicka in underlag för att jag har så höga räntekostnader. Har kanske 12 olika lån. Vad skickar jag in på varje lån för att det ska framgå så smidigt som möjligt ? Avtalet, alltså den första sidan? Eller faktura? Blir en del pappersarbete, men gjorde en beräkning lån för lån och då landar räntorna runt 110000:-/år. Har haft så mycket lägre belopp tidigare år, misstänker att inte alla långivare har skickat in underlag och jag har inte kollat av ordentligt.

Jag skickade in ansökan om jämkning för nästa år nyligen. Fick tillbaka att jag ska skicka in underlag för att jag har så höga räntekostnader. Har kanske 12 olika lån. Vad skickar jag in på varje lån för att det ska framgå så smidigt som möjligt ? Avtalet, alltså den första sidan? Eller faktura? Blir en del pappersarbete, men gjorde en beräkning lån för lån och då landar räntorna runt 110000:-/år. Har haft så mycket lägre belopp tidigare år, misstänker att inte alla långivare har skickat in underlag och jag har inte kollat av ordentligt.

Avtalet och/eller faktura funkar bra. Något som visar (kvarvarande) lånebelopp och räntesats/räntekostnad per månad.

Avtalet och/eller faktura funkar bra. Något som visar (kvarvarande) lånebelopp och räntesats/räntekostnad per månad.
Tack, kör på fakturan då så de ser kvarvarande lån. Blir en dem att gå igenom för dom, hoppas inte jag räknat helt galet men det tror jag inte.

Någon som kan hjälpa mig?

Jag har släppt några av mina skulder till KFM. En av skulderna som är på 6000kr ska betalas via löneutmätning. Jag ska senast idag lämna inkomstuppgifter som de har krävt. Övriga skulder hinner inte med löneutmätning denna månad. Vad händer om jag inte lämnar in uppgifterna idag? Finns det chans att behålla dessa 6000 kr med lönen som kommer den 27de? Om jag förstår så kommer de själva beräkna hur mycket jag ska behålla? Tänker så att de kan räkna fel så jag får behålla mindre. Eller får jag redovisa mina inkomstuppgifter för varje skuld som sedan kommer hamna där? Så kommer det justeras till nästa månad? Hoppas ni förstår vad jag menar. Vill om det är möjligt behålla de 6k denna månad så att de pengar hamnar när de större skulderna löneutmäts nästa månad.

Någon som kan hjälpa mig?

Jag har släppt några av mina skulder till KFM. En av skulderna som är på 6000kr ska betalas via löneutmätning. Jag ska senast idag lämna inkomstuppgifter som de har krävt. Övriga skulder hinner inte med löneutmätning denna månad. Vad händer om jag inte lämnar in uppgifterna idag? Finns det chans att behålla dessa 6000 kr med lönen som kommer den 27de? Om jag förstår så kommer de själva beräkna hur mycket jag ska behålla? Tänker så att de kan räkna fel så jag får behålla mindre. Eller får jag redovisa mina inkomstuppgifter för varje skuld som sedan kommer hamna där? Så kommer det justeras till nästa månad? Hoppas ni förstår vad jag menar. Vill om det är möjligt behålla de 6k denna månad så att de pengar hamnar när de större skulderna löneutmäts nästa månad.
Det beslutas om löneutmätning i början av veckan skulle jag tro. Beror på lönekontoret på ditt jobb om det verkställs denna månad.
Är deadline idag så har någon suttit och handlagt dig på övertid..

Det beslutas om löneutmätning i början av veckan skulle jag tro. Beror på lönekontoret på ditt jobb om det verkställs denna månad.
Är deadline idag så har någon suttit och handlagt dig på övertid..
Du menar ifall jag inte lämnar in uppgifterna idag så blir det ändå löneutmätning denna månad?
Jag fick brev på kivra den 1 oktober och hade 2 veckor på mig att lämna in uppgifterna. Så idag är deadline att lämna uppgifterna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp