Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

På väg mot kronofogden, frågetecken.

Om man har löneutmätning och skulderna inte minskar pga räntan. Betalar man till KFM om man vill betala extra eller går det att betala till inkassobolag? Tänker det är ju bättre om man kunde betala till inkasso där räntan är högre. Betalar man till KFM kommer de fördela pengar på alla skulder. Eller hur funkar det?

Om man har löneutmätning och skulderna inte minskar pga räntan. Betalar man till KFM om man vill betala extra eller går det att betala till inkassobolag? Tänker det är ju bättre om man kunde betala till inkasso där räntan är högre. Betalar man till KFM kommer de fördela pengar på alla skulder. Eller hur funkar det?
Som jag har förstått det kan man då själv välja vilken skuld man vill lägga sin extra inbetalning på hos KFM.

Betalar du på en specifik skuld till Kronofogden så bokförs det hos Kronofogden. Betalar du direkt till sökande ska de inkomma med denna information till Kronofogden, de är inte lika snabba med detta som de är med att hota med Kronofogden.

Som jag har förstått det kan man då själv välja vilken skuld man vill lägga sin extra inbetalning på hos KFM.
Ahaa ok men då är det bra att man kan göra så.

Hur funkar det om man lyckas få kvar lite pengar slutet av månaden av det man får behålla. Tar KFM det slutet av månaden eller kollar de inte konto så ofta?

Eller varför inte bara låta löneutmätning gå en tid sedan försöka med saneringen.

Eller varför inte bara låta löneutmätning gå en tid sedan försöka med saneringen.
Nu har jag inte läst på om sanering så mycket. Men är det inte svårt att få? Jag har skulder som är ca 400k-500k och lön på 30400 kr brutto. Kommer säkert att nekas pga att de kommer tycka att kommer kunna betala av skulden. Vilket kommer ta hur långt tid som helst pga räntorna. Som jag har räknat så kommer stora delar av summan de får in att gå till räntor. Sen är största del av skulden pga spel. Kollar de inte på det? Så det jag lite har läst här och om jag har förstått det rätt kommer jag inte har så stor chans att få det beviljat?

Nu har jag inte läst på om sanering så mycket. Men är det inte svårt att få? Jag har skulder som är ca 400k-500k och lön på 30400 kr brutto. Kommer säkert att nekas pga att de kommer tycka att kommer kunna betala av skulden. Vilket kommer ta hur långt tid som helst pga räntorna. Som jag har räknat så kommer stora delar av summan de får in att gå till räntor. Sen är största del av skulden pga spel. Kollar de inte på det? Så det jag lite har läst här och om jag har förstått det rätt kommer jag inte har så stor chans att få det beviljat?
Gå in och gör en test på kronofogdens hemsida.

Gå in och gör en test på kronofogdens hemsida.
Precis, gör testet och försök göra det utifrån den situation du tror du kommer ha där och då. Så gjorde jag, trots att jag ännu inte hamnat hos KFM, och jag ser preliminärt ut att uppfylla kraven. Har 550000:- om jag släpper allt till KFM och Bruttolön på 29500:- om jag räknar heltid.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp