Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

På väg mot kronofogden, frågetecken.

Din ränta framgår av betalningsföreläggandet från kfm eller i domen från TR. Det är oftast den avtalade räntan som gäller skulle jag säga.
Det är i de fall det inte funnits nån avtalad ränta som dröjsmålsräntan legat till grund (t ex mobilabonnemang).
Har inget hos KFM idag och försöker skapa mig en bild av vad det skulle innebära om jag hamnar i en löneutmätning. Men menar du att man inte betalar både räntan på lånet OCH dröjsmålsränta, eller betalar man båda i det läget ? Tänker att lånet och dess avtal sägs ju upp innan det skickas till KFM, är det alltså bara dröjsmålsränta jag ska räkna på då ?

Fast då skulle väl dom flesta bli skuldfria via löneutmätning, vilket inte är fallet.
Tänker att problemet ofta kanske är att man har många skulder och inte alltför stora belopp som dras varje månad. Då dröjer det bra länge innan man kommer nånvart. Idag ska jag betala 32000:- i månaden på lån om jag följer alla planer. I en löneutmätning för min del skulle dom kunna dra 12-13000:-. Så klart det skulle ta väldigt många år, om allt hamnade på löneutmätning.

Har inget hos KFM idag och försöker skapa mig en bild av vad det skulle innebära om jag hamnar i en löneutmätning. Men menar du att man inte betalar både räntan på lånet OCH dröjsmålsränta, eller betalar man båda i det läget ? Tänker att lånet och dess avtal sägs ju upp innan det skickas till KFM, är det alltså bara dröjsmålsränta jag ska räkna på då ?
Jag betalar den avtalade räntan, inte båda. Men är räntan typ 24 % och skulderna är många/stora är det tillräckligt för att det ska ta lång tid att bli skuldfri… men som sagt, i betalningsföreläggandet/TR-målet framgår vad du ska betala inkl ränta, avgifter mm.

Att skulderna oftast bara växer vid löneutmätning pga räntan. Har man betalat dubbla beloppet man lånat för så slutar det ju inte bara tvärt att växa och räntan fryses ju inte magiskt.

Att skulderna oftast bara växer vid löneutmätning pga räntan. Har man betalat dubbla beloppet man lånat för så slutar det ju inte bara tvärt att växa och räntan fryses ju inte magiskt.
Vad gäller högkostnadskrediter stannar det när 100 % är uppnått ja. Det man får betala däröver är t ex kfm- och TR-avgifter.

Jag betalar den avtalade räntan, inte båda. Men är räntan typ 24 % och skulderna är många/stora är det tillräckligt för att det ska ta lång tid att bli skuldfri… men som sagt, i betalningsföreläggandet/TR-målet framgår vad du ska betala inkl ränta, avgifter mm.
Ja, och jag har inget betalningsföreläggande så försöker räkna på vilka skulder jag ska släppa och inte om den dagen inte går att undvika :) Hellre 10 steg före.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp