Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

På väg mot kronofogden, frågetecken.

Förresten:
Idag går jag ca -6000:-/månad. Har 11500:-/månad till Lumify, 4600:- till Credifi. Hade ni andra släppt båda till inkasso och hoppats på att kunna baka ihop dom ? Båda ägs ju av Luma finans.
Eller hade ni tagit dom extrapengar som blir av att inte betala Lumify ett par månader till att extraamortera för att få bort Credifi?
Eller bara släppt Lumify, fortsatt betala credifi som vanligt och försökt spara allt som går till en buffert att förhandla med inkasso angående Lumifyskulden senare ?

Du bör nog uppge hur stora skulderna är var för sig sant ränta för att någon ska kunna ge ett vettigt svar på den frågan.

Funderar på om det vore bättre att släppa både credifi (25k) och lumify (55k) till inkasso. Betalar idag 4600:- respektive 11500:-, alltså 16100:- i månaden bara på dessa. Men jag är isåfall helt beroende av att Gothia (om dom fortfarande har dom) ger mig en rimlig avbetalningsplan på max 5000:-/månad och det känns 50/50 efter vad jag läst här...?

När man ska räkna på en eventuell löneutmätning, hur fungerar det med dröjsmålsränta på skulderna ? Säg ett lån på 100 000:- som har en ränta på 20%. Ska jag då lägga på exempelvis 40% i dröjsmålsränta om den är hos KFM i löneutmätning ?

När man ska räkna på en eventuell löneutmätning, hur fungerar det med dröjsmålsränta på skulderna ? Säg ett lån på 100 000:- som har en ränta på 20%. Ska jag då lägga på exempelvis 40% i dröjsmålsränta om den är hos KFM i löneutmätning ?
Du ska inte göra någonting det sköter sig själv.

Funderar på om det vore bättre att släppa både credifi (25k) och lumify (55k) till inkasso. Betalar idag 4600:- respektive 11500:-, alltså 16100:- i månaden bara på dessa. Men jag är isåfall helt beroende av att Gothia (om dom fortfarande har dom) ger mig en rimlig avbetalningsplan på max 5000:-/månad och det känns 50/50 efter vad jag läst här...?
Betalar du 11500 på ditt lån hos lumify?? What?! Du kommer göra dig själv en extrem tjänst genom att släppa detta. Helt sjukt hur dyra dom är?

Din ränta framgår av betalningsföreläggandet från kfm eller i domen från TR. Det är oftast den avtalade räntan som gäller skulle jag säga.
Det är i de fall det inte funnits nån avtalad ränta som dröjsmålsräntan legat till grund (t ex mobilabonnemang).

Betalar du 11500 på ditt lån hos lumify?? What?! Du kommer göra dig själv en extrem tjänst genom att släppa detta. Helt sjukt hur dyra dom är?
Beakta att man aldrig kan betala tillbaka mer än 100 % för högräntelån (30-40 % i ränta). Om man lånar 10 kkr kan aldrig avgifter och räntor överstiga 20 kkr, oavsett hur långsamt du betalar tillbaka…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp