Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

På väg mot kronofogden, frågetecken.

Väntar återigen på en återbetalning från KFM. Våra löner betalades från arbetsgivaren den 24e, men jag har fortfarande inte fått återbetalningen ens bokförd som inkommande. Det handlar om 2400:- så betydande summa som jag behöver då jag betalat en tandläkarräkning. Det har varit så mycket som krånglat att jag helt saknar tillit till att saker blir som dom ska bli. Jag antar att det lägger sig med tiden, ju mer som fungerar. Mitt skuldbelopp hos kronofogden när alla skulder är inne är redan högre än vad jag hade räknat på. Över 800000:- nu och med sinnessjuka räntor. Mitt hopp står fortfarande till framtida skuldsanering men den ansökan får vänta tills jag faktiskt tror att jag har en chans.
Beror på när arbetsgivaren betalar in till KFM.

Beror på när arbetsgivaren betalar in till KFM.
Njae. Förra månaden betalade arbetsgivaren in samma dag som dom betalade ut lön. 20/12. Beloppet bokfördes på skulderna 21/12. Jag fick inte min återbetalning fråns 4/1. Så min erfarenhet är att det kan ta rätt lång tid oavsett att arbetsgivaren betalat in.

Tar det lång tid innan man får på Kivra vad dem kommer att ta i löneutmätning? Fyllde i & skickade in uppgifterna 31 Jan.

Senast ändrad:
Tar det lång tid innan man får på Kivra vad dem kommer att ta i löneutmätning? Fyllde i & skickade in uppgifterna 31 Jan.
Jag fick besked samma dag eller dagen efter som jag skickade in. Så för min del gick det snabbt.

Nej det är inte så konstigt, det tar nog lite olika tid, och det har ju varit helg med. Kommer nog snart.

Sökte skuldsanering i slutet av förra året. Haft löneutmätning i 4 månader. Fick nu deklarationen och åker på en skattesmäll på ca 20000:- pga att jag räknade räntorna fel, löneutmätningen började senare än jag räknat med och det påverkade mycket. Är det klokast att dra tillbaka ansökan om skuldsanering och vänta tills skatteskulden är avbetald? Eller hur stor roll spelar det? Total skuldsanering 820000:- hos KFM, plus nu då lite över 20000:- i skatteskuld.
Visst prioriteras väl skatteskulder i löneutmätningen?

Eftersom du inte har fått inledande tror jag att din skatte skuld ingår skuldsaneringem om du skulle få inledande.

Ja, det lär den göra. Frågan är hur mycket en ny skatteskuld talar emot en sanering. Det är ju inget jag valt att dra på mig genom att ansöka om ett lån, men det kanske ändå är skäl nog för avslag ?

Sökte skuldsanering i slutet av förra året. Haft löneutmätning i 4 månader. Fick nu deklarationen och åker på en skattesmäll på ca 20000:- pga att jag räknade räntorna fel, löneutmätningen började senare än jag räknat med och det påverkade mycket. Är det klokast att dra tillbaka ansökan om skuldsanering och vänta tills skatteskulden är avbetald? Eller hur stor roll spelar det? Total skuldsanering 820000:- hos KFM, plus nu då lite över 20000:- i skatteskuld.
Visst prioriteras väl skatteskulder i löneutmätningen?
Låt din ansökan ha sin gång. Blir det avslag så får du veta varför o du hinner få bort din skatteskuld innan en ny ansökan. En så pass stor skuld som beror på för hård jämkning (även fast det inte gjorts medvetet) kan vara negativt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp