Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

På rätt väg, beviljad en inledande av skuldsanering.

Hej på er.

Har idag fått ett brev där KFM skriver att de beviljat ett inledande av skuldsanering.
Hade ett mycket givande samtal med min handläggare på nära 2 timmar då vi gick igenom mina uppgifter och jag måste säga att allt känns så mycket bättre nu även om det bara är ett litet steg framåt mot ett beslut. Känns så bra efter åratal av vändande och vridande och kortsiktiga lösningar.

Nu till min fråga, vad händer nu, hur lång tid tar det innan de ansett sig ha tilllräckligt underlag för att avgöra om den skall beviljas eller ej? Vet om att under de här 3 veckorna som alla jag är skyldig pengar till har rätt att säga sitt. Men sen då?

Ha en bra kväll därute och ge inte upp.

Hej grattis till inledande, har du lust att berätta lite om din historia och din väg till skuldsanering.

Hej på er.

Har idag fått ett brev där KFM skriver att de beviljat ett inledande av skuldsanering.
Hade ett mycket givande samtal med min handläggare på nära 2 timmar då vi gick igenom mina uppgifter och jag måste säga att allt känns så mycket bättre nu även om det bara är ett litet steg framåt mot ett beslut. Känns så bra efter åratal av vändande och vridande och kortsiktiga lösningar.

Nu till min fråga, vad händer nu, hur lång tid tar det innan de ansett sig ha tilllräckligt underlag för att avgöra om den skall beviljas eller ej? Vet om att under de här 3 veckorna som alla jag är skyldig pengar till har rätt att säga sitt. Men sen då?

Ha en bra kväll därute och ge inte upp.
Först publiceras det i poit och de du är skyldig pengar har en månad på sig att inkomma med dina skulder.
Efter det görs en ny bedömning/utredning och du får ev ett förslag till skuldsanering. Detta går ut till de du är skyldig pengar och de har tre v på sig att godkänna förslaget.
Får förslaget invändningar så går det till jurist annars blir det ett beslut.
Några månader tar processen i mitt fall från november till april.

Hej grattis till inledande, har du lust att berätta lite om din historia och din väg till skuldsanering.

För att göra en lång historia kort.
Sjukskrivningar, bilproblem, skador i huset, fler lån för att lösa situationen men som istället ledde till en ond cirkel och spelberoende på det.

Nu har jag allt under kontroll, inga nya lån, utmätning och spelar inte längre sedan 6-7 mån tillbaka då jag tagit tag i problemen som uppstod på riktigt. Min sammanlagda skuld är svår att få grepp om då alla inte skickat in sina belopp och räntorna tickar på men jag hamnar nog runt 1.3-1.4 miljoner sammanlagt. Pinsamt beteende som skrämmer mig sömnlös varje kväll

Hur gammal är du?

Måste man alltid ha ett "möte" med sin handläggare via telefon/fysiskt?

Hur gammal är du?

Måste man alltid ha ett "möte" med sin handläggare via telefon/fysiskt?

Jag är 36 år.
Du får en handläggare när din ansökan om skuldsanering tas upp. Sedan sker ett samtal där ni tillsammans går igenom din ansökan och du får förklara hur situationen osv har uppstått och du får uppge alla uppgifter igen som du uppgett i din ansökan. Sedan får han/hon med hjälp av systemet och dina uppgifter ta ställning till om det skall inledas eller avslås i ett första skede.

För att göra en lång historia kort.
Sjukskrivningar, bilproblem, skador i huset, fler lån för att lösa situationen men som istället ledde till en ond cirkel och spelberoende på det.

Nu har jag allt under kontroll, inga nya lån, utmätning och spelar inte längre sedan 6-7 mån tillbaka då jag tagit tag i problemen som uppstod på riktigt. Min sammanlagda skuld är svår att få grepp om då alla inte skickat in sina belopp och räntorna tickar på men jag hamnar nog runt 1.3-1.4 miljoner sammanlagt. Pinsamt beteende som skrämmer mig sömnlös varje kväll

Hade exakt samma bakomliggande grejer plus lite shoppingbeteende. Det rinner på med utgifter.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp