Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

otroligt, får inga lån

Hej, sökt lån hos flera olika långivare men får inte lån någonstans? inte ens 5000 kr. Jag har medel i creditsafe, inga bet anmärkningar registrerade och ingen skuld hos kronofogden. Hur är detta möjligt? en långivare sa att då de gjorde sin bedömning kollade de på inkomst - utgift och sa att jag hamnade minus där, vilket jag inte heller gör då jag har pengar kvar i slutet av månaden. Har deklarerad inkomst på 131 000 och studerar med csn också. Har sökt lån där inkomst-kraven är låga.

Jag ställer nu ett par frågor som jag anser inte framgår i din text.
1. Har du lån sedan tidigare?
2. Du kanske har ett antal förfrågningar i ryggen?
3. Har du kollat upp exakt vilka inkomstkrav som de olika företagen har som du ansökt hos? ”Låga inkomstkrav” vad innebär det exakt? Allting är ju relativt är det jag menar.
Det är många faktorer som spelar in och mycket som de olika företagen tittar på och går utefter för att sedan göra sin bedömning.
Ibland är företagen ganska så givmilda och ibland är de ganska så hårda.
4. Finns det speltransaktioner med i bilden?
Jag vet inte vad de utgår efter eller så men ibland utgår vissa av företagen också hur många år du haft inkomst.
5. Har du gamla betalningsförelägganden hos kronofogden?

1. inga lån som jag betalar av.
2.jag har 7 förfrågningar nu senaste dagarna då ingen godkänt lån, detta syns dock inte på creditsafe.
3.jag har kollat så inkomstkraven varit lägre i relation till min deklarerade inkomst.
4.Inte många speltranaktioner, är inte spelmissbrukare.
5. Varit hos kronofogden för 3 år sedan, men detta ska väl inte påverka att få lån på ett företag som de jag sökt hos, t.ex slantar.se osv.

Har du provat ferratum? Sök via klaralån.se de är en låneförmedlare under 30000kr så är de utan UC, kan va så att du får upp mer förslag.

Alltså dina förfrågningar kan ju företagen se innan de uppdateras för dig. Annars hade ju alla kunnat dra iväg 100 förfrågningar mellan gångerna tills det att en uppdatering skedde.
Du skriver ”inte många speltransaktioner”.
Det låter som att det kan finnas med en och annan i bilden kanske? Tyvärr kan det räcka för vissa av företagen.

Kanske anser de att du behöver ännu mer marginal när det kommer till inkomst och utgifter? Det finns ju säkert någon gränsdragning/kalkyl för allting.
Vill absolut inte låta dryg eller dömande, men något är det ju förmodligen som spökar eller ställer till det för dig. För utifrån dina förutsättningar ska det kunna gå igenom med ett lån på 5000 kan jag tycka även om förutsättningarna kanske inte är de allra högsta eller bästa.

Lite snabbt överslag så har du runt 7500 efter skatt, det ska alltså räcka till boende, mat och övriga räkningar. Blir inte mycket över att betala för ett lån där så kan nog förstå dom. CSN räknas väl inte som inkomst så det ger dig ingen fördel.

brorsan, som jag sa har jag även csn (11500), så efterskatt har jag alltså mellan 19-22 000 kr

och jag har somsagt sökt lån på de företag som har lägre krav än min deklarerade inkomst.

brorsan, som jag sa har jag även csn (11500), så efterskatt har jag alltså mellan 19-22 000 kr
Men det räknas inte som inkomst som denne ju beskrev.
Kan du kanske försöka sänka beloppet?
Tyvärr kan dina förfrågningar ställt till det för dig. 7 förfrågningar under ett par dagar är väldigt mycket. Kanske att du får vänta lite.

Csn räknas inte som inkomst. Taxerad på 130 är ju inte mycket över socialbidragsgränsen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp