Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Oseriösa lånebolag

Jag börjar med att skriva att jag är medveten om att lånebolag som vill ha förskottsbetalning innan de "beviljar" lån för att sedan neka lånet är oseriösa.
Att denna "affärsverksamhet" får fortsätta? Men uppenbarligen betalar så pass många in förskottsavgiften att de kan betala för domänen/hemsidan och därefter leva på det.
Alla dessa sidor har samma upplägg och är googleöversatta. Ingenstans står att läsa om kreditprövning och vad den består av ej heller kan man läsa vad som krävs för att få "låna" utan de målar upp en bild av att de kan slänga ut upp till 10 miljoner kronor till "drömmar".

Ja jag förstår att allt sådant är scam, men många gör inte det utan greppar det sista halmstrået för att sedan bli blåsta. Därför skulle jag önska att det fanns möjlighet att anmäla dessa sidor varefter de dyker upp. Allt för många går på det då de uppenbarligen har ekonomi att underhålla hur många domäner som helst. Någon som har en idé om vart man kan göra en anmälan?

Finns det någon här på forumet som "nappat" på erbjudanden likt detta och blivit blåst? Någon som kan tala om vad som hänt varefter ni mailat in era uppgifter och därefter fått besked att betala in en summa? Om ni ryggat tillbaka och inte betalat avgiften hur har lånebolaget svarat då? Terroriserar dom, hotar dom eller ville de egentligen bara komma åt ditt personnummer, telefonnummer, namn och adress för att i bedrägligt syfte använda det?
Vore intressant att veta omfånget av detta bedrägeri. Tänkte kontakta media eller om jag får tips från er vart man kan anmäla och sedan göra det. Jag ogillar att öppna bedrägeriförsök får finnas på internet och detta måste få ett slut.

Jag går gärna vidare med detta men skulle behöva mer kött på benen i form av upplevda erfarenheter.

Att det är scam, det är vi överens om.

Har själv mailat mitt intresse till ett bolag för att få se hur en ansökningsprocess/lurendrejerprocess ser ut och fått detta svar. På deras hemsida står att ingen förskottsbetalning ska göras och då måste det vara så att de vill komma åt personuppgifter för att gå vidare med annat bedrägeri. Å andra sidan ligger ju i stort sett alla svenskars personuppgifter på nätet så detta gör mig nyfiken på hur de vill bedra. Ska tillägga att jag svarade på detta mail med frågan om vad de kräver i förskottsbetalning. De svarade vi kräver inga förskottsbetalningar.

Tacksam för synpunkter från er som haft med dessa bolag att göra på ett eller annat sätt.

Kära,

Vi är tacksamma att du har valt FINANCIUMS för din online kreditansökan. Det är en ära för oss att kunna stödja dig i dina projekt och vi strävar efter att erbjuda en service som överträffar dina förväntningar.

Vi vill informera dig om att vi erbjuder krediter med en startgräns från 50 000 SEK upp till 10 miljoner SEK, vilket innebär att vi kan tilldela krediter från så lågt som 50 000 SEK upp till så mycket som 10 miljoner SEK för att passa dina behov och projekt.

För att kunna behandla din ansökan och skapa en återbetalningsplan som är skräddarsydd för din unika ekonomiska situation, behöver vi få in ytterligare information från dig.

Vänligen förse oss med följande uppgifter:

- Fullständigt namn:
- Fullständig adress:
- Födelsedatum:
- Telefonnummer:
- Önskat lånebelopp (och valuta):
- Önskad återbetalningstid:
- Netto månadsinkomst:
- Eventuella andra ekonomiska åtaganden:

Dessa uppgifter är avgörande för att vi noggrant ska kunna utvärdera din betalningsförmåga och erbjuda det mest lämpliga kreditalternativet för dig.

Vänligen skicka tillbaka dessa uppgifter via e-post.

När vi har mottagit dina uppgifter kommer vårt rådgivarteam att granska din ansökan och återkomma till dig så snart som möjligt med information om nästa steg.

Tack för din tillit och tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller behöver ytterligare hjälp.

Med vänliga hälsningar,

www.financiums.com

"Kära" :facejoy:
Bara efter det första ordet ska man dra öronen åt sig!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp