Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Orolig/ glömt inbetalning, skuldsanering

Hej! Jag har skuldsanering sedan snart 5 åt tbx. Alltså den då man betalar direkt till gäldenärerna. Har 2 inbetalningar kvar och kom precis på nu att jag har missat 1 gäldenär vid ca 4 st tillfälle.. Jag betalar in till 14 st varje månad och har missat just denna vid några tillfällen. Vad händer nu? Kan min skuldsanering upphävas ? Vad ska jag göra nu? Kommer jag inte bli skuldfri nu eller vad??? Är nervös nu över detta... HJÄLP

Hej! Jag har skuldsanering sedan snart 5 åt tbx. Alltså den då man betalar direkt till gäldenärerna. Har 2 inbetalningar kvar och kom precis på nu att jag har missat 1 gäldenär vid ca 4 st tillfälle.. Jag betalar in till 14 st varje månad och har missat just denna vid några tillfällen. Vad händer nu? Kan min skuldsanering upphävas ? Vad ska jag göra nu? Kommer jag inte bli skuldfri nu eller vad??? Är nervös nu över detta... HJÄLP

Du får ringa KFM idag.
Jag är helt säker på att du inte behöver oroa dig. Jag tror inte en hel skuldsanering kan falla på det. Det går oftast prata om sin situation och varför. Du ska se att det ordnar sig.:)

Fattar inte hur man kan glömma en fodringsägare på en lista på 14...?
Ok ca 4??? är det 3 eller 4??? 4 missade i rad kan räcka för att saneringen skall upphöra enligt ansökan från fodringsägaren....Men det klarar sig nog då du bara har 2 månader kvar.....

Gränsen för att man ska bli av med skuldsaneringen är ca 4 missadr betalning. Du får betala in det nu helt enkelt, så är du i kapp.

Fattar inte hur man kan glömma en fodringsägare på en lista på 14...?
Ok ca 4??? är det 3 eller 4??? 4 missade i rad kan räcka för att saneringen skall upphöra enligt ansökan från fodringsägaren....Men det klarar sig nog då du bara har 2 månader kvar.....
Jag har inte missat dom i rad utan upptäckte nu när jag går igenom alla mina papper att jag missat .. Det är långa rader med fordringsägare och det är säkert fler än 14 här inte räknat. Jag drar ett streck över när jag betalat varje fordringsägare varje månad. Men denna ligger emellan. Svårt att förklara. Såg iaf att det inte var streck över på vissa månader. Kan vara så att jag bara glömt dra streck över. Jag försökte gå tillbaka och kolla på mina kontoutdrag och då såg jag att den är missade .

Alltså detta är så sjukt jobbigt. Allt händer mig VARFÖR. 2 månader kvar tills min skuldsanering är över. Vad händer Då? Jo bilen pajjar. Motorlampan lyser och bilen går inte att köra.. Nu får jag panik hur ska jag kunna lösa detta. Det känns inte som nån billig historia precis. Jag måsta ha min bil föra att ta mig till jobbet. Orkar snart inte mer alltså. Den där klumpen och ångesten ska visst aldrig försvinna...

Låna någons bil, låna privat eller åk kollektivt om det nu fungerar. Ofta med den där attans motorlampan är det ett skitfel som går att släcka med en OBD-mätare. Räcker oftast mer än väl med en från Biltema för ngn hundring.
Testa det och chansen är stor att du kan köra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp