Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Orolig för elen

Sanktionerna verkar snarare vara den senaste varianten av godhetsknarkande/godhetssignalering, med inbyggt självskadebeteende, som svenskar alltid ska vara bäst i klassen på(tidigare exempel: invandringen, klimathotet osv). De verkar inte röra Putin i ryggen, det finns andra som köper hans varor.

Är du verkligen ute efter att dina barn inte ska tala ryska finns det bara ett sätt att garantera det. Det är att EU/Nato förklarar Ryssland krig. Putin räknar med att vi inte vågar det, pga kärnvapenhotet. Har man att göra med män som Putin, är dock det enda sättet att få respekt att sätta hårt mot hårt. Självmordsbenägen? Nja, jag räknar inte med att det är säkert att Putins kärnvapen kommer lyfta, även om han beordrar en attack. Våra(västs) kommer dock göra det. Han vinner enbart på vår rädsla. Sätt hårt mot hårt så kommer han förlora. Syna hans bluff.
Beror på vad betyder förlora?

Beror på vad betyder förlora?
Förstår inte hur någon kan förespråka ett fruktansvärt krig som skulle orsaka hundratusentals liv(om inte miljontals),även utan kärnvapen. .Man ska verka för fred NU inte pga el-räkningar,inflation eller räntor utan för att stoppa det meningslösa dödandet och RÄDDA LIV. Du vet tydligen inte vad betyder ett krig.

Förstår inte hur någon kan förespråka ett fruktansvärt krig som skulle orsaka hundratusentals liv(om inte miljontals),även utan kärnvapen. .Man ska verka för fred NU inte pga el-räkningar,inflation eller räntor utan för att stoppa det meningslösa dödandet och RÄDDA LIV. Du vet tydligen inte vad betyder ett krig.
Svenskar är fredsskadade tyvärr, och många tror att krig är som på tv-spel eller actionfilmer. Sen finns det idioter som på riktigt tror att det finns något att tjäna på väpnade konflikter med andra länder.

Dom flesta här har de ekonomiskt ansträngt. Hur oroliga är ni över kommande elräkningarna? Lever ni på som vanligt eller har ni börjat snåla med el?
Jag är livrädd för att inte kunna ha råd en vacker dag. Jag har ca 28 tusen in och betalar ca 5000 på lån. Ca 23 tusen till övriga räkningar + mat ändå får jag det knappt att gå runt. Än mindre med höga elräkningar. Å då har jag varken Spotify, Netflix osv. Röker inte snusar inte..
Bor i lägenhet och är inte sååå överdrivet orolig för elen. Har varit ganska slarvig med el, och kan nog kompensera en del med att stänga av dator, tv, osv. Däremot så är jag lite stressad över ALLA ökade kostnader, mat, högre internetkostander, osv. Dessutom har jag fått barn och det är klart att jag är lite orolig för att det ska skita sig. Har förbättrat min lånesituation ganska mycket senaste månaderna, så det känns ju lite typiskt att krig, inflation osv ställer till det.

Sagt åt barnen att duscharna ska hållas korta, ytterdörren ska hållas stängd, lampor ska släckas och sänkt temperaturen i huset till 18 grader. Ska köpa firelogs för att kunna elda upp lite värme, tyvärr inte fått tag på någon ved. Funderar på att tvätta i pappas tvättstuga under vintern.

Tror jag har kring 10 kubik ved liggande, att det var en smärre förmögenhet visste man inte

Kör på som vanligt och skickar räkningen till regeringskansliet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp