Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Orolig för elen

Känns helt rätt att vi ruinerar våra barnfamiljer och låter våra pensionärer frysa ihjäl för att ge Putin långfingret. Det är helt klart värt det. Precis som när vi bojkottade och sanktionerade USA efter deras invasioner av Irak och Afghanistan. Eller när vi slutade använda olja från Iran och Saudiarabien som förtrycker kvinnor och avrättar homosexuella på löpande band. Vårt agerande känns väldigt moraliskt konsekvent.
Men lägg ner, man kan väl inte vara konsekvent? Bara när det passar liksom ;)

Jag kanske är lite extrem nu och många kommer bli upprörda men jag är inte främmande för elransonering för privatbostäder och butiker (inte apotek och sånt). Två timmar om dagen, om det kan hjälpa.

Jag kanske är lite extrem nu och många kommer bli upprörda men jag är inte främmande för elransonering för privatbostäder och butiker (inte apotek och sånt). Två timmar om dagen, om det kan hjälpa.
OK i ett U-land med korrupta politiker som står för att de är korrupta. Inte OK i ett land med världens högsta skattetryck. Med tanke på hur många som flyttat sina arbetsplatser till hemmet vore det helt ohållbart.

OK i ett U-land med korrupta politiker som står för att de är korrupta. Inte OK i ett land med världens högsta skattetryck. Med tanke på hur många som flyttat sina arbetsplatser till hemmet vore det helt ohållbart.
Jag fattar. Det är inte bästa lösningen. Men tänkt dig alla butiker i hela Sverige, det måste ändå gå åt en hel del el att de är belysta på nätterna? Det kanske blir en marginell besparing, ingen aning. Men man kanske behöver leta lösningar på alla plan, det ser rätt akut ut och vintern närmar sig med stormsteg. Har vi tur blir den mild och varm.

Jag har läst många forskningrapporter i ämnet, både gamla och nya och kan vi spara 5% el i hela Europa så kan topparna kapas och elpriset hamnar på hyfsade nivåer igen. Kan man dessutom frikoppla elpriset från gaspriset, så blir det bättre. Elprismarknaden är komplex, nästan omöjligt att fatta. Tror att alla regeringar i Europa är överens om att detta måste lösas annars har den industriella revolutionen varit förgäves. Jag förlitar mig på att nöden är uppfinningarnas moder.

Jag har läst många forskningrapporter i ämnet, både gamla och nya och kan vi spara 5% el i hela Europa så kan topparna kapas och elpriset hamnar på hyfsade nivåer igen. Kan man dessutom frikoppla elpriset från gaspriset, så blir det bättre. Elprismarknaden är komplex, nästan omöjligt att fatta. Tror att alla regeringar i Europa är överens om att detta måste lösas annars har den industriella revolutionen varit förgäves. Jag förlitar mig på att nöden är uppfinningarnas moder.
Du är verkligen en klok kvinna. <

EU WILL PROPOSE A MANDATORY TARGET FOR REDUCING ELECTRICITY USE AT PEAK HOURS - STATEMENT

EU WILL PROPOSE A CAP ON REVENUES OF COMPANIES PRODUCING ELECTRICITY WITH LOW COSTS

Frikoppla elpriset helt från gas är ingen lösning, skulle hjälpa men inte på den nivån våra politiker säger.

Mer än gimmick än någon lösning.

1,5T i bailout nu behövs för elbolagen. Vi kommer printa pengar och inflationen kommer öka.

EU WILL PROPOSE A MANDATORY TARGET FOR REDUCING ELECTRICITY USE AT PEAK HOURS - STATEMENT

EU WILL PROPOSE A CAP ON REVENUES OF COMPANIES PRODUCING ELECTRICITY WITH LOW COSTS

Frikoppla elpriset helt från gas är ingen lösning, skulle hjälpa men inte på den nivån våra politiker säger.

Mer än gimmick än någon lösning.

1,5T i bailout nu behövs för elbolagen. Vi kommer printa pengar och inflationen kommer öka.
Nu är det inte "bara" politiker som säger det, utan även experter på området. Jag tror inte det finns en sak som "fixar" elpriset utan det kommer att behövas flera åtgärder, både i det korta och långa perspektivet. Om du menar likviditetsgarantin till elbolagen med "1,5T bailout" så tycker jag att du ska läsa denna artikel https://www.nyteknik.se/energi/elbolagen-om-miljardgarantin-finns-absolut-mer-att-gora-7037215 det är bara en nödlösning för att elbolagen ska kunna fortsätta och producera el, komplext skulle jag vilja säga.

Känns helt rätt att vi ruinerar våra barnfamiljer och låter våra pensionärer frysa ihjäl för att ge Putin långfingret. Det är helt klart värt det. Precis som när vi bojkottade och sanktionerade USA efter deras invasioner av Irak och Afghanistan. Eller när vi slutade använda olja från Iran och Saudiarabien som förtrycker kvinnor och avrättar homosexuella på löpande band. Vårt agerande känns väldigt moraliskt konsekvent.
I långa loppet vill du kanske inte att dina barn/kommande generationer ska läsa ryska som första språk i skolan., Så helt korrekt - sanktionerna har ett värde av större dignitet än att ”folk tycker är dyrt att tanka” o ”kaffet är dyrt”. Med all respekt för de som byggde landet.

Låter man Miljöpartiet fortsätta vara med och bestämma så är det här bara början!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp