- Meddelanden
- 700
- Mottagna reaktioner
- 305
- Poäng
- 447
Säger som Anne Wibble: ”Alla bör ha en årslön på banken/som buffert”….Var väl någon politiker som sa vi skulle lägga undan 50 000 till vintern, så vi kan väl börja där.![]()
Säger som Anne Wibble: ”Alla bör ha en årslön på banken/som buffert”….Var väl någon politiker som sa vi skulle lägga undan 50 000 till vintern, så vi kan väl börja där.![]()
Ja det skulle inte förvåna mig.![]()
Elbolag vill säga upp bundna avtal – hänvisar till force majeure - Ekot
Enligt källor till Ekot vill vissa elbolag säga upp långa fleråriga elavtal med privatkunder med hänvisning till klausulen force majeure.Anledningen är ...sverigesradio.se
Det kunde man ge sig på... Började just undra vilka som skulle stå för den notan med bundna avtal när det rörliga drar iväg. Alltid är det någon.
Drog ut från mitt avtal:![]()
Enligt källor till Ekot vill vissa elbolag säga upp långa fleråriga elavtal med privatkunder med hänvisning till klausulen force majeure.Anledningen är ...sverigesradio.se
Det kunde man ge sig på... Började just undra vilka som skulle stå för den notan med bundna avtal när det rörliga drar iväg. Alltid är det någon.
Det var väl ett elbolag? Varbergs energi?
Fast Force Majoure? Planen att invadera Ukraina har väl funnits sedan årtionden. Ingen överraskning direkt….![]()
Jag blev väldigt överraskad. Trodde det skulle bli väldigt svårt för dem att invadera och vinna, och därför skulle de avstå.Fast Force Majoure? Planen att invadera Ukraina har väl funnits sedan årtionden. Ingen överraskning direkt….
Det är bara elproducenterna som får ta del av stödet om jag förstod det rätt, de flesta mindre bolag har ingen egen produktion utan köper in och säljer vidare till dig som kund.Upp till 250 miljarder i likviditet stöd till elbolagen och samtidigt vill dom säga upp bundna kontrakt med force majoure bara för att dom kommer blöda pengar. Bra jobbat politiker! Ni låter dom ruinera oss med våra egna pengar. Jävla skojeri
De brukar skriva in en klausul om krig i Forex majoure-delen, men den är väl mer traditionellt menad ifall vi som land hamnar i krig.Fast Force Majoure? Planen att invadera Ukraina har väl funnits sedan årtionden. Ingen överraskning direkt….