Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Orolig för elen

Att få soc är inte enkelt idag, de är stenhårda och dessutom så ska elen betalas med förbehållsbeloppet.
Har fått höra att man får elen betald hos dem men då är man lika rökt där då verkar det som. Om man inte betalar elen och den går till kf, måste den skulden vara betald innan man en vacker dag kan få elen påslagen igen? Vet faktiskt inte hur jag ska göra nu. Antar många här är i samma sits, och då har vi ett ännu värre halvår att vänta oss. För just nu ser jag inget vidare alt att inte betala elen för vem ska betala maten osv om jag betalar elen? Hur kan man tillåta att detta händer…förstår inget

Fick svar från KF att man får inkomma med "bevis" på att uppvärmningskostnaden är högre nu, så kanske de kan räkna om. Annars kan man begära anstånd hos de man är skyldig pengar, men det är väl tveksamt att de skulle ge uppehåll pga elpriserna...

Men ja, jag får behålla hisnande 7000, det räcker tyvärr inte långt. :(

Fick svar från KF att man får inkomma med "bevis" på att uppvärmningskostnaden är högre nu, så kanske de kan räkna om. Annars kan man begära anstånd hos de man är skyldig pengar, men det är väl tveksamt att de skulle ge uppehåll pga elpriserna...

Men ja, jag får behålla hisnande 7000, det räcker tyvärr inte långt. :(
Jag ska ringa dem och se vad dem säger…ush så skrämmande!
hur tänker ni andra som går med utmätning? Var ska ni få pengar till att betala elen ifrån ?

Har fått höra att man får elen betald hos dem men då är man lika rökt där då verkar det som. Om man inte betalar elen och den går till kf, måste den skulden vara betald innan man en vacker dag kan få elen påslagen igen? Vet faktiskt inte hur jag ska göra nu. Antar många här är i samma sits, och då har vi ett ännu värre halvår att vänta oss. För just nu ser jag inget vidare alt att inte betala elen för vem ska betala maten osv om jag betalar elen? Hur kan man tillåta att detta händer…förstår inget
Man
Man får hyran betald men el brukar ingå i förbehållsbeloppet.

När det är så extremt borde man ju kunna kontakta kronofogden och be om anstånd för att betala en så hög räkning.

Jag ska ringa dem och se vad dem säger…ush så skrämmande!
hur tänker ni andra som går med utmätning? Var ska ni få pengar till att betala elen ifrån ?
Tja, antingen fr någon annan post i budgeten: maten, enstaka tandläkarbesök, busskortet osv….

javisst. :p när får vi de pengarna, hur mycket är det och så vidare. ovanligt tyst. vi vill ha besked - nuuuuuuuuuuuuuu
Var väl någon politiker som sa vi skulle lägga undan 50 000 till vintern, så vi kan väl börja där. :fire:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp