Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Orkar inte mer...

glömde säga att efter ett tag (när man betalat av på en skuld i t ex ett år) då kan man ansöka om sänkt ränta eller t o m att Inkasso fryser räntan. Då går det fortare att bli av med skulden. Det var Inkasso själva som tipsade mig och jag sökte sänkt ränta på ena skulden och räntan sänktes från ca 28-30% till 10% och en annan skuld jag betalar av på har de from maj frusit räntan mot att jag betalar 200 kr mer i månaden.

Har du en bra lön så klarar du det!

Jag lider med dig!
Innan du bestämmer dig om du vill släppa allt till Kfm så kan du i alla fall försöka. HAr dina skulder gått till Inkasso?
Ring alla du har skulder hos och säg att du gärna vill göra rätt för dig och betala men att du just nu inte kan betala!!! Gå inte in på detaljer om varför!! Fråga när skulderna går till Inkasso. Har skulderna redan gått till Inkasso så ring alla inkasso nu på direkten och säg samma sak, att du verkligen vill bli skuldfri men för att klara alla dina skulder så måste du börja med ett lägre månadsbelopp. Räkna hur mycket du kan lägga ner på skulderna per månad!
Hur mycket skulle du kunna betala på varje skuld? Är det 600 kr så säger du till Inkasso att om du kan börja avbetala med 600 kr så kan ni höras av igen om 6 månader och se om du då ev kan höja.

Det är lite olika mellan de olika Inkassobolagen men det går oftast att förhandla. En del frågar själva hur mycket man tror att man kan betala.

Se till att få till bra avbetalningsplaner som du klarar av även de blir på lång tid! Det går att förhandla om skulderna och hur mycket man ska betala. Om du förmedlar att du vill bli skuldfri men måste betala efter egen förmåga så kommer det att gå vägen. Om du jobbar som försäljare så vet du säkert hur du kan snacka!

Det du få tänka på är om de blir bättre för dig att kämpa med Inkasso än att låta kfm ta nästan hela din lön. Det är bara du som vet vad som är värt för dig!

För min egen del är det bättre att betala till inkasso varje månad än finnas hos Kfm! Men det finns många här som släppt allt och säger att det blivit bättre. så det är lite olika.

Men som sagt släppa till Kfm kan du alltid göra. Det kanske är värt för dig att kämpa lite mer innan och se om det går att få rätt sida på det hela genom att avtala med Inkasso!
Lycka till!
ge inte upp!

Tack för svar....

När vet man om det är värt? Men betala på längre tid funkar det ens, blir det att betala utan ränta eller blir det massa ränta också och då slösar väl jag pengarna på ingenting?

Jag är säljare men varit sjukskriven 6 månader så min talförmåga att sälja in mig själv är just nu katastrof. Inget har hamnat hos inkasso kanske någon bara.

Men onea, vivus, bank Norwegian, credigo, express kredit, Nordea och alla andra är det jag har liksom. Onea betalar 4000 i månaden går Fan inget till lånet... Men vet inte om jag klarar löneutmätning sen skuldsanering eller om det är det enda. Tror skulderna är 450.000 Nordea på 100.000 är det enda bra....

Men nu jag och bruden är helt katastrof, håller mig borta från vännerna osv... Orkar knappt skriva här skäms och har sån jävla ångest

glömde säga att efter ett tag (när man betalat av på en skuld i t ex ett år) då kan man ansöka om sänkt ränta eller t o m att Inkasso fryser räntan. Då går det fortare att bli av med skulden. Det var Inkasso själva som tipsade mig och jag sökte sänkt ränta på ena skulden och räntan sänktes från ca 28-30% till 10% och en annan skuld jag betalar av på har de from maj frusit räntan mot att jag betalar 200 kr mer i månaden.

Har du en bra lön så klarar du det!

Hmm okej, vilka lån har du haft så på? Ja för dessa lån med dessa räntor känns som jag betalar 15000/mån och inget betas av

Hej! Jag tror inte att du klarar av att endast släppa ett fåtal. Kostnaderna blir helt enkelt för stora vid en eventuell utmätning.

När det gäller att förhandla om bättre villkor för lånen kommer dom flesta bolagen, troligtvis alla, inte gå med på något sådant, ifall chansen till löneutmätning finns. Dessa kommer även vara ganska ovilliga starta en diskussion med dig innan det finns utslag för deras ärenden hos Kronofogdemyndigheten.

Nej släpper jag så släpper jag allt. Menade att han är väldigt chockad att jag hamnat i denna sits och att ens hamna hos kronofogden. Sa inte ens exakt hur mycket jag hade för att jag skämdes

Om inget har gått till Inkasso än så ring runt till alla och be och böna att få en avbetalningsplan!
De lån jag fått sänkt ränta är ett Halens lån som gick till Inkasso och ett lån från Kreditlinan som gick till Gothia och de har frusit räntan nu.

Det är väldigt svårt att svara på när man vet om det är värt. För mig är det guld värt att inte hamna hos Kfm då jag har eget företag och med en skuld hos kfm är det mesta kört! Plus att vi har bostadsrätt och de kan kräva utmätning och försäljning av bostadsrätten.

HAr du någon släkting du kan prata med och få råd och hjälp. Om du inte vill/orkar ringa själv så kan mot att du lämnar in fullmakt någon annan som du litar på ringa åt dig!

Du kanske kan kämpa några år och sen få ett samlingslån och betala tillbaka alla andra!
Ring till Svea som har något som heter skuldsaneringslån och prata med dem!

Ska du söka Svea Skuldfinansieringslån behöver du säkerhet i form av fastighet eller bostadsrätt för större lån du kan läsa om det här www.svea.com

Orkar du kämpa, gör det. Men att kämpa med skulder på halvmiljonen samtidigt som räntorna tickar iväg, är ingen lätt match.

Själv hade jag släppt alla lån till kfm och sedan ansökt om skuldsanering. Det är inte kul att kriga i 2-3 år för att sedan komma på att det bästa hade varit en skuldsanering, när man inser hur räntorna äter upp inbetalningarna.

Läst jätte mycket på forumet men jag vet inte vad jag ska göra. Allt är bara sån jävla kaos.

Försöker klara det psykiskt men känns bara som jag lurar mig själv. Påväg att förlora livet. Bruden sticker närsom...

Haft problem med spel väldigt länge och försöker sluta.. Har tagit lån på lån för att bara försöka rädda räkningarna och det bara växer och växer. Inget går ju Fan ner heller. Räntorna är helt kaos...

Tjejen står även på ett jävla lån på 500.000 som hon lånade ut till mig som jag skulle rädda situationen genom att stoppa in pengarna i aktier. Det gick åt helvete... Förstod att det också är bara ett jävla spel..

Har väl kanske 450.000 plus hennes lån. Det går inte längre. Sjukskriven också för att jag har förlorat allt. Hoppet. Livet.... Tar droger för att dämpa smärtan.

Vad ska jag göra. Finns det någon hjälp. Har alla som BN, nordea, cashbuddy, Credigo , easy credit, vivus ja allt.

Hur gör jag med tjejens skuld. Jag betalat den nu för jag vill inte att hon ska hamna i skit. Mig skiter jag i. Det är kört

Ville bara skriva. Jag är inte bra på att förklara, så kanske är lite osammanhängande... Vill inte ta mitt liv

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp