Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Orkar inte mer...

Jag tror livet går ut på att lära sig nya saker hela tiden. Här ställdes vi inför en svår uppgift, men drog ingen lärdom av våra erfarenheter. Vi upprepar oss hela tiden. Då är det inte så konstigt att vi drabbas hårdare och hårdare för varje gång.

Vad är bra hjälp?

Tack för att du tror på mig
Har du någon vän eller annan närstående du kan anförtro dig till? För mig har det hjälp massor att våga berätta för min mamma och bror. De har inte ekonomi att hjälpa mig ekonomiskt men det har varit riktigt skönt att faktiskt kunna prata. Jag har en man och barn som inte alls vet hur illa situationen är.

Annars finns det ju professionella att prata med. Beroende på var du bor finns det också speciell hjälp att få som är riktat till oss med spelproblem.

Jag tror livet går ut på att lära sig nya saker hela tiden. Här ställdes vi inför en svår uppgift, men drog ingen lärdom av våra erfarenheter. Vi upprepar oss hela tiden. Då är det inte så konstigt att vi drabbas hårdare och hårdare för varje gång.

Exakt så!! Varje gång bara okej nu är det kört, måste kämpa så hamnar man två steg tillbaka

Har du någon vän eller annan närstående du kan anförtro dig till? För mig har det hjälp massor att våga berätta för min mamma och bror. De har inte ekonomi att hjälpa mig ekonomiskt men det har varit riktigt skönt att faktiskt kunna prata. Jag har en man och barn som inte alls vet hur illa situationen är.

Annars finns det ju professionella att prata med. Beroende på var du bor finns det också speciell hjälp att få som är riktat till oss med spelproblem.

Stockholm. Ingen kan tyvärr hjälpa mig i familjen då de tyvärr haft skulder hela sitt liv i princip.

Jag berättade för mamma att jag hade ca 100.000 för att se om de kunde hjälpa. Vågade inte säga mer. Hon är sjuk pensionär sedan 20 år tillbaka kanske. Hon blev helt förstörd. Min lillebror säger hon gråter nästan varje dag för att jag blev som pappa och att hon inte kan hjälpa mig...

Det gör så jävla ont.

Stockholm. Ingen kan tyvärr hjälpa mig i familjen då de tyvärr haft skulder hela sitt liv i princip.

Jag berättade för mamma att jag hade ca 100.000 för att se om de kunde hjälpa. Vågade inte säga mer. Hon är sjuk pensionär sedan 20 år tillbaka kanske. Hon blev helt förstörd. Min lillebror säger hon gråter nästan varje dag för att jag blev som pappa och att hon inte kan hjälpa mig...

Det gör så jävla ont.

Jag lider verkligen med dig. Jag har själv dragits med det här länge. Haft några riktigt tuffa år. Men du har hela livet framför dig. 29 är ingen ålder!

Blev som pappa kan man inte säga. Isåfall blev vi alla som din pappa. Det är ingenting att skämmas för. Problem är till för att lösas! Att prata om att det är kört vid 29 års ålder är otroligt fel. Du behöver någon som kommer med lösningar och tar dig bort från dom negativa tankarna.

Jag lider verkligen med dig. Jag har själv dragits med det här länge. Haft några riktigt tuffa år. Men du har hela livet framför dig. 29 är ingen ålder!

Blev som pappa kan man inte säga. Isåfall blev vi alla som din pappa. Det är ingenting att skämmas för. Problem är till för att lösas! Att prata om att det är kört vid 29 års ålder är otroligt fel. Du behöver någon som kommer med lösningar och tar dig bort från dom negativa tankarna.

Hur gammal är du själv? Ja mina tankar äter upp mig sakta men säkert. Vet inte hur jag ska vara positiv.
Tänk om jag kunde tänka så. Jag tänker att 30 då ska man vara man. Jag vill verkligen inte förlora min flickvän. Då försvinner jag. Finns inget att kämpa för då. Har redan dålig relation till familjen och vänner

Hur har du hjälpt dig själv?

Hej, det skär i mitt hjärta att läsa hur du har det, säger som de sa till mig här på forumet, bra att du börjat berätta, här eller för nån i alla fall. Sen är pengar bara papper, du är 29 år och 500, går att betala tillbaks.
Jag har har ju ett shoppingberoende, jag var hos en psykiatriker som berätta att det är ganska likt spelberoende. Han ska se till att jag får kbt behandling tror jag det hette. Och samtalshjälp. Så snälla, ge inte upp, jag var så nära att ge upp när jag fick sånt stöd här på forumet att jag orkade ta tag i mitt liv.
Snälla du, ring vårdcentralen imorgon, el det mobila teamet med psykjour, de kan hjälpa.
De blir tufft ett tag men du fixar det! Du vet, om några år, du köper ett hus, bakar in alla lån i huslånet till bättre ränta. De finns sätt att lösa det mesta. Men det är otroligt jobbigt.
Att såra sina nära o kära är det svåraste vi kan göra, och jobbigaste, men vi kan gottgöra dom med att visa att vi kan bättre, att vi gör om, gör rätt!
Första steget, sök hjälp, få nån att prata med, för det andra inga mer lån. Spärra dig själv överallt.
Imorgon är en ny dag, ta tag i problemet,det kommer lösa sig.
Styrkekramar

Hur gammal är du själv? Ja mina tankar äter upp mig sakta men säkert. Vet inte hur jag ska vara positiv.
Tänk om jag kunde tänka så. Jag tänker att 30 då ska man vara man. Jag vill verkligen inte förlora min flickvän. Då försvinner jag. Finns inget att kämpa för då. Har redan dålig relation till familjen och vänner

Hur har du hjälpt dig själv?
Vi är jämn gamla! Jag har det otroligt jobbigt ekonomiskt. Men jag har lärt mig själv att hantera det. Jag tänker inte på det lika myclet som förut. Vi kommer inte hamna i historieböckerna, så vafan har man att bry sig om? Vi lever för kort tid på denna jord för att använda den korta tiden till att belasta hjärnan med allt för mycket skit. Stress är verkligen inte bra för kroppen!

Jag tänkte otroligt mycket på att bli "lyckad" tidigare. Men vem är det som bestämmer hur lyckad man är? Är det hur mycket pengar man har eller att man gör det bästa av det lilla man har? Det viktigaste att acceptera sig själv som man är och inte gå efter vad andra tycker och tänker!

Du kommer ta dig ur det här. Det är jag säker på. Det här kommer stärka dig som människa samtidigt som du nu på riktigt får veta vilka "riktiga vänner" du har!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp