Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Orkar inte mer - vilka ska jag börja släppa?

Hej och tack för svar! Var nog otydlig. Sambon ska ansöka om att få ta över bolånet med sin mor som medsökande till bolånet. Det kan väl inte vara olagligt att göra så?

Tar det sedan långt tid för skuldsanering så får det väl göra det. Upplägget eller tanken är att sambon inte ska förlora huset pga mina spelskulder. Hon har lagt ned sin själv i huset och jag tror fan inte jag skulle klara av att leva mer om hon förlorade det. KFM får utmäta min lön eller vad som nu kommer hända jag vet inte. I dagsläget har jag inte släppt på nått utan betalar som vanligt. Men tanken är att nu denna månad eller nästa sakta börja göra det för jag inte orkar jobba som jag gör längre.
Jo om du då gömmer tillgångar så kan det vara ett brott. Så ger du bort huset så "gömmer" du tillgångar för det är pengar som skulle kunna gå till borgenärerna istället. Sen tror jag du klarar dig men skuldsanering på X antal år kan du nog glömma

Jag har inte ansökt om skuldsanering, jag har heller inte släppt något ännu. Huset är maximalt belånat och vi har ett värderingsintyg från mäklare som visar att det inte finns något övervärde i huset. Så det finns liksom inga tillgångar att gömma. Någon i liknande situation som kan ge tips?

Jag har inte ansökt om skuldsanering, jag har heller inte släppt något ännu. Huset är maximalt belånat och vi har ett värderingsintyg från mäklare som visar att det inte finns något övervärde i huset. Så det finns liksom inga tillgångar att gömma. Någon i liknande situation som kan ge tips?
Det finns kontant insats och det ni amorterat att hämta. Sen kan ju värdet öka det vet jag dock inte hur det ses på ifall det har någon påverkan för just detta

Om hon vill ”skiljas” så behöver du väl någonstans att bo. Skaffa lägenhet innan du får anmärkning. Sen när du söker skuldsanering så blir inte exet drabbad.

Vilken vinst är det då som du ville ge sambon?
Finns det inget övervärde är det väl inga konstigheter att hon får hela bostaden och hela lånet med hjälp av sin mor som borgensman. Dvs om boendet är värderat till samma summa som bolånet. Kan kanske bli problem med banken då att lägga bolånet på 100% av värdet kanske?

Jag ber om ursäkt för alla otydligheter mår inte så bra just nu. Det är ingen vinst som ska till henne utan handlar om att hon ska få behålla huset. Huset är maximalt belånat och till och med mer än de 85% som är Max. Det vi vill göra är att flytta över bolånet till henne i dess helhet med hennes mammas hjälp. När det är gjort kan jag släppa allt och inte behöva vara orolig. Sen om de påverkar mig och min skuldsanering skiter jag i för jag orsakat henne så mkt lidande så de minsta är att hon får behålla huset.

Jag ber om ursäkt för alla otydligheter mår inte så bra just nu. Det är ingen vinst som ska till henne utan handlar om att hon ska få behålla huset. Huset är maximalt belånat och till och med mer än de 85% som är Max. Det vi vill göra är att flytta över bolånet till henne i dess helhet med hennes mammas hjälp. När det är gjort kan jag släppa allt och inte behöva vara orolig. Sen om de påverkar mig och min skuldsanering skiter jag i för jag orsakat henne så mkt lidande så de minsta är att hon får behålla huset.
Men då finns det ju ändå ett övervärde som du då i princip skänker bort i stället för att betala till dina gäldenärer. Och det är det som är problemet.

Men då finns det ju ändå ett övervärde som du då i princip skänker bort i stället för att betala till dina gäldenärer. Och det är det som är problemet.
Gäldenären lånar pengar.
Borgenären lånar ut pengar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp