Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Orkar inte mer, livskraften är slut

Tack den kändes ju bra...!!! Det är så lätt att säga men skammen man känner är obeskrivlig. Man förmår sig helt enkelt inte berätta, vågar inte. Tur att du är ärligheten själv

vet hur det känns och hur man mår,tog mig ca 1 år med skuldberg inkasson till slut började brev från kfm komma.jag såg alltid till att komma hem först innan han kom hem så jag kunde ta posten.lånegivare började ringa och fråga jag la på luren för jag kan inte prata om skulder när han är hemma,jag var livrädd att telefonen skulle börja ringa varenda dag.stressen höll på knäcka mig..i 1 års tid,innan jag släppte bomben.det bästa jag gjort.

lever man ihop så kan man inte mörklägga skulderna.det kommer inte fungera länge till.så tyvärr måste du berätta det.och jag kan säga det med en gång.
att det finns inget bra tillfälle.inget man kan planera.jag försökte som sagt i 1 år.jag var hemma den dagen,ledig från jobbet.så jag hadde hela dagen på mig samla mod.när han kom hem så satt jag vid matbordet.han var glad prata jobb osv.så sa jag du får sätta dig jag vill prata med dig.först vill jag säga dig att det jag skall göra måste jag göra.du får sedan välja om du vill leva med mig eller du väljer att gå det är upp till dig.du bestämmer själv.men jag måste ta tag idetta.och jag gör det med eller utan dig.så berättade jag.jag grät,hulkade,höll på svimma,hyperventilerade.1 års helvete av oro,spänning,sorg bedrövelse självmordstankar,ja allt.bara släppte.min man sa att men herregud det ordnar sig.varför gråter du säger han,karljäv...tänkte jag:).han säger jag trodde du ville skilja dig säger han.

så jag menar man får bara göra det.min guube tog det så här.visst kanske alla inte slutar bra.men jag tycker du skall samla mod och berätta. men jag tyckte det jobbigaste var berätta för mannen än att ha själva skulderna.så jag vet att det är jobbigt.men du kommer klara det.

Ja du måste klara det!! Han älskar dig och kommer inte lämna dig.. Du som skriver att du skulle spy du kan ju prova skaffa dig ett liv istället.. Du har inte här inne och göra.. Till trådsyartaren. Snälla försök samla mod till dig.. Berätta för din man.. Han måste inte förstå men han måste veta.. Du kan inte bära på allt detta själv!! Snälla ring och boka tid på skuld och budgetrådgivningen och prata med dom.. Du måste prata med någon.. Jag lovar att bara du vågar så kommer du få må bättre igen!! Kom igen du fixar det!! Det gör du jag vet det!!

Nina tack för din berättelse! Aclc tack för ditt stöd! Jag gråter när jag läser....Ni är underbara alla här inne!

Säger som flera andra här inne: Du kommer fixa detta!!! Är precis inne i en period när det börjar ramla in brev från kfm, bestämde i januari tillsammans med min skuldrådgivare att släppa allt dit. Visst är det dagar jag mår skit över allt jag ställt till med, men den ständiga ångesten o all den tid jag la ner på att leta nya lån är borta. Jag vet att jag kommer klara detta o jag vet att jag kommer ha mat på bordet till mina barn varje månad o det är huvudsaken. De enda som vet om min situation är mina två chefer och de har varit otroligt stöttande. Men jag är oerhört tacksam för er på detta forum, ni ger ett otroligt stöd. Vi finns här och förstår varandra, så som sagt: Du kommer fixa detta!!! / Jöns

Usch ja!! Jag är med precis där det när som kommer brev från fogden och som du säger det är jobbigt men ändå skönt.. Från den stund jag bestämde mig att släppa all så släppte även all ångest.. För precis som du säger så slipper man den syndiga oron över att någon ska komma på en och all tid man la på att lerans lån!! Helt ofattbart!! Så kom igen nu trådsyartaren du kommer fixa detta du med kom igen nu!!! Släpp bomben hos din man sen kommer du få börja leva igen!! Du är ingen dålig människa för att du har gjort några dåligaval i livet!!! Du är inte det!!! Kom igen nu jag håller alla tummar för dig att duska orka berätta nu !!!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp