Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Onea, vad det skulle kosta att lösa

För 4 månader sedan tog jag ett lån på 30000 kr hos Onea (idiotiskt). Jag har betalat in 3000 kr varje månad, betalat i tid och utan att förlänga.

Kollade idag vad det skulle kosta att lösa det. 31790 kr!!!! Hur är det ens möjligt? Kan detta verkligen stämma?

För 4 månader sedan tog jag ett lån på 30000 kr hos Onea (idiotiskt). Jag har betalat in 3000 kr varje månad, betalat i tid och utan att förlänga.

Kollade idag vad det skulle kosta att lösa det. 31790 kr!!!! Hur är det ens möjligt? Kan detta verkligen stämma?
Kollade på Oneas sida om du tar ett lån på 30.000 så är det väl upplagt på 24 månaders avbetalningstid där räntebeloppet är 38.123,04 och det belopp som du totalt har betalat tillbaka efter 24 månader då är 68.123,04. Din månadsbetalning består av avbetalning på skulden och ränta hur mycket som är betalning av skulden och hur mycket är ränta framgår inte . Så av dina månadsbetalningar framgår det någonstans hur mycket som är avbetalning på skulden och hur mycket som är ränta?

Kollade på Oneas sida om du tar ett lån på 30.000 så är det väl upplagt på 24 månaders avbetalningstid där räntebeloppet är 38.123,04 och det belopp som du totalt har betalat tillbaka efter 24 månader då är 68.123,04. Din månadsbetalning består av avbetalning på skulden och ränta hur mycket som är betalning av skulden och hur mycket är ränta framgår inte . Så av dina månadsbetalningar framgår det någonstans hur mycket som är avbetalning på skulden och hur mycket som är ränta?
Nej, det kan jag tyvärr inte hitta någonstans :(

Det är väl tyvärr så att merparten av det du återbetalat är ränta så därför ser det ut som det gör

Det är tyvärr fullt möjligt!
Om jag nånsin skulle glömma bort hur jobbigt och dyrt det var att betala Vivus lånet (samma bolag som Onea) och överväga ett nytt lån där så skulle det räcka att titta på deras prisuppgifter som fungerar alldeles utmärkt som skräckexempel:

ett lån/kredit på 20 000 kr på 12 månader kostar totalt 52 820 kr.
"Den effektiva räntan och det sammanlagda beloppet är uträknad utifrån förutsättningen att krediten är återbetald på 12 månader."

NEJ TACK!

Men lider med dig som har kvar att betala!

Här är hela prislistan, ett lån på t ex 7000 kr betalas tillbaka med 18 487 kr efter 12 månader.

https://www.vivus.se/ansok-om-lan/lanetakalder/

det verkar inte som att det går att länka direkt till Prislistan. Men klicka på Hur gör man och sedan Prislista så får ni massa avskräckande exempel!

Senast ändrad:
Onea hade väl en sådan prislista tidigare också men den finns inte kvar.

Senast ändrad:
Ja det är helt galet. Tog lånet i ren desperation men hud så jag ångrar det.
Jag förstår precis, har också sökt lån i ren desperation för jag hade inget annat alternativ så jag vet att när man är i det läget så tar man det man får för att kunna hejda ångesten något. Men tyvärr så hade det i fallen med Vivus och Onea gjort saken värre för mig då de inte beviljade avbetalningsplan. Så när man är desperat tänker man inte hur konsekvenserna kan bli när det gäller företag som 4Finance.

Det belopp som visas när du loggar in är hela beloppet att återbetala, men bara förutsatt att du gör det under 24 månaders tid. Går du in och klickar på knappen "Betala nu" (månadsfakturan) så ser du det korrekta beloppet att betala om du vill betala av allt i förtid... Hoppas det beloppet är något lägre för dig??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp