Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Onea hur länge kan jag dra ut på att inte betala förlängningsavgiften?

Hej som jag skrev i en annan tråd har jag återbetalat 2 smslån denna månad på sammnlagt cas 10800:- som jag inte lånat om men sen fick jag en STOOR rörmokarfaktura som jag var tvungen att betala så nu har jag suttit idag och försökt få anstånd till september utan att då betalat dubbelt. Men mitt Onealån har förfallodag den 26/8 och jag kommer då inte kunna betala förlängningsavgiften då på 1216:- utan jag undrar om jag kan dra ut på det tills den 18/9 utan att det går till KFM. Så vad tror ni alla som har erfarenhet av Onea kan det fungera? Mycket mycket tacksam för svar då detta får mig att må uruselt och jag har inte sovit mer än 2 timmar de sista 2 dygnen då detta gör mig sömnlös. Det skulle kännas som ett stort nederlag att behöva ta ett nytt smslån för att lösa detta.

Hej!
Du kan vara lugn, hoten om KFM brukar komma efter cirka 1månad.
Dock så rekommenderar jag dig att betala in förläningsavgiften så fort du får tag i pengar
18/9?

Tänk också på att om du betalar den 18/9 så kan du få betala en till bara dagarna efter. Det beror på hur dom gör, om dom förlänger från när du skulle ha betalat som dom förmodligen "ska" göra, eller den dagen dom får pengarna om du har tur. Mig har både och hänt, dom behandlar saker väldigt olika tyvärr.

Inte så kul om du får betala 2432:- i förlängningsavgifter till onea på bara några dagar nästa månad.

Men visst, då kan du dra på den igen. Men du hamnar i en ond spiral där som blir jobbig i längden.

Min erfarenhet generellt är att det är positivt att meddela dom att man är sen.
Visar att man har viljan att betala och inte bara skiter i det.
Onea funkar väl bra att få tag på i telefon också så kanske bäst att ringa dom så hör man i telefon hur dom reagerar också.
Någon som har annan erfarenhet av detta?

Fruktansvärda Onea och underbara Gothia

Min erfarenhet generellt är att det är positivt att meddela dom att man är sen.
Visar att man har viljan att betala och inte bara skiter i det.
Onea funkar väl bra att få tag på i telefon också så kanske bäst att ringa dom så hör man i telefon hur dom reagerar också.
Någon som har annan erfarenhet av detta?
Jag både ringde och mejlade Onea för att begära anstånd en månad eller betala dubbelt i september och de svar jag fick var de mest fruktansvärda och empatilösa som jag fått från någon långivare någonsin. De sa att betalade jag inte senast den 26/8 så skulle lånet sägas upp och jag måste återbetala hela skulden och gjorde jag inte det så skulle ärendet skickas till KFM. Jag föreslog också att jag kunde betala dubbelt i i september men det kunde inte deras system klara av då skulle den ena betalningen räknas som en avbetalning på skulden och jag skulle ändå vara skyldig att betala 2 förlängningsavgifter. Men risken fanns ändå att ärendet skickades till KFM. Till sist när jag bönat och bett och gråtit så frågade jag om de tyckte jag skulle ta ett nytt smslån för att betala dem och då fick jag till svar att de brydde sig inte om hur jag fick fram pengar bara att jag betalade den 26/8. Jag ringde då till underbara Gothia där jag har en avbetalningsplan på 1000/månad och förklarade hur jag blivit bemött( nämnde inte Onea med namn) och den handläggaren sa att det är klart vi kan hjälpa dig jag fick helt betalningsfri månad i augusti och behöver inte betala dubbelt i september. Så om någon tänkt göra samma sak hos Onea ring eller mejla inte utan betala när ni kan och hoppas att det går bra men några garantier
finns inte. Jag vill bara tillägga att jag känner mig så jäkla dum som gjorde så här dvs. ringde och mejlade det gör jag aldrig mer när det gäller Onea.Kan jag anmäla Onea till någon instans och i så fall till vilken?

Senast ändrad:
jag hade ett lån hos onea som var över 90 dagar försent betalade ingen förlängningsavgift alls, till slut kunde jag betala hela skulden som var på 6500kr alltså 1500 kr i ränta. dom tjänar på att hålla på ditt lån så länge dom kan pga av att dom då får ränte konstnader, så var inte orolig dom kommer inte skicka det till KFM på ett bra tag.

jag hade ett lån hos onea som var över 90 dagar försent betalade ingen förlängningsavgift alls, till slut kunde jag betala hela skulden som var på 6500kr alltså 1500 kr i ränta. dom tjänar på att hålla på ditt lån så länge dom kan pga av att dom då får ränte konstnader, så var inte orolig dom kommer inte skicka det till KFM på ett bra tag.

Ni som fått ert onealån skickat till kronofogden. Har ni först fått brev hem om det, eller skickar dom bara in??

Brev från Kfm.
Men det var ju väntat men inte riktigt när
För mig har det ju gått 5-6 månader och sista 3 månaderna har jag inga sms fått heller som påminnelse

Jag har ju fortfarande inte dom pengarna att hysta upp

Betalade in mitt vivus lån och i hopp om att få låna igen.
Plus att lånegränsen höjdes till 12000
Surt då jag har lån på onea som inte är betald ..lika med inget nytt lån hos vivus..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp