Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Onea, höja lån = ny kreditupplyssning?

Hejsan,

Någon som vet om Onea tar en ny kreditupplyssning om man vill höja sitt lån till det kreditgräns som står på profilen när man loggar in på "mina sidor"?

Har ett lån på 12 000 hos Onea, och har enligt de en total kreditgräns på 30 000.

Tack på förhand.

passa dej för onea!! värre ränta får du leta efter! men dom tar ingen UC

Jo jag vet att deras ränta är katastrofal.

Men.. jag har tyvärr hamnat i en ekonomisk knipa, och enklast hade det varit om jag hade helt enkelt kunnat höja lånet där..

Undrar bara om de tar en ny kreditupplysning när man vill höja lånet.

Säger samma passa dig ! Onea är dom värsta utsugarna och ockrarna som finns förtjänar att förintas å brinna i helvetet !!!! . Men till din fråga. Ingen ny kreditupplysning tas när du höjer lånet. Dessutom tar dom creditsafe . Finns massa andra som ochså tar creditsafe kolla runt . Typ frogtail eller folkia kontantfinans . Finns massor som inte tar UC undvika onea på alla sätt dom är as å förtjänar konkurs !!!

Problemet är att jag har ett aktiv betalningsföreläggande (har ej fått utslag) hos KF, tyvärr.

Och det blir automatisk "nej" från varenda företag som tar en kreditupplysning på mig just nu, eller som kollar läget med KF.

Problemet är att jag har ett aktiv betalningsföreläggande (har ej fått utslag) hos KF, tyvärr.

Och det blir automatisk "nej" från varenda företag som tar en kreditupplysning på mig just nu, eller som kollar läget med KF.
Ett föreläggande syns inte på en kreditupplysning så det är bara de som ringer KF som får reda på det.

Har man en ansträngd ekonomi så kommer det att bli jättesvårt att ta sig ur Oneas klor med deras sjuka räntor .. kan kanske kännas som en räddning för stunden , men risken är stor att man bara gräver ner sig djupare och inte kan ta sig ur igen. Tänk igenom mycket noga innan man tar lån där.

Jag vill även tillägga att tänka på när det gäller Onea så kan återbetalning endast ske genom att man betalar månadsavgiften enligt plan eller att man betalar hela lånet på en gång.

Med Onea kan man alltså inte göra en del-amortering och på så sätt få ner skulden/räntan.

Onea/Vivus hör nog till branschens lättaste att få lån så länge man inte har betalningsanmärkning. Det känns som deras upplägg är uträknad så att de vill att låntagaren ska hamna i svårigheter så att denne betalar förläningsavgifter eller att de kan mjölka låntagaren med diverserse kravavgifter.

De fanns en kampanj via Vivus för några månader sedan där de erbjöd befintliga låntagare räntefria lån upp till 16.000 kr. Tanken var att dessa sedan skulle få svårt att betala tillbaka och välja att förlänga mot höga avgifter.

4finance har riktigt ful marknadsföring de utnyttjar de som redan har dålig ekonomi med att erbjuda höjning av befintligt lån och sitter man i skiten så nappar man på det. Månadskostnaderna är avskyvärda med en ränta på 150-160% det borde vara straffbart att de får göra så.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp