Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

onea avbetalning?

I Oneas lånevillkor står inte att man kan få en avbetalningsplan däremot kan man delbetala på skulden samtidigt som man förlänger annars går det till inkasso

Vad jag vet så har inte Onea egen inkasso utan då går det antagligen till Intrum, Svea, Gothia eller Sergel dvs de stora inkassobolagen och sedan meddelar Onea hur många månader de tillåter avbetalning på. Vilken det är vet inte jag utan det kanske någon annan här på forumet.

Någon som vet mer gällande onea och avbetalningsplaner antingen hos dem eller om deras inkasso och hur det funkar? Tacksam om den som vet vill svara!

Onea är väl samma bolag som vivus? Jag har haft avbetalningsplan hos vivus - de körde det via eget inkasso.

Har du svårt att betala men kan klara en avbetalningsplan, strunta i förlängningar - en avbetalningsplan även om den ligger hos inkasso blir betydligt billigare för dig.

Jag fick då ingen avbetalningsplan av dem. Har frågat två gånger.

Jag har ju kontaktat Onea via mail,för om jag loggar in på min sida hos dem så står det vilken skuld jag har och hur sen jag är! Det står oxå att betala eller att jag ska höra av mej
Det står inte att jag måste ringa eller att jag måste maila.....Jag har alltså mailat 2 ggr-inget svar,så jag får väl ringa istället...tycker det är bra med mail för då får man dokumenterat vad som sagts!! Hoppas på avbetalning!! Kram på er alla

De har eget inkasso men tillåter inte någon avbetalning. Det är vad jag fått sagt både via mail och telefon från dom. Hos Vivus var det inga problem att få en avbetalning men hos Onea var det blankt nej. I alla fall för mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp