Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Onea avb

Fick detta svar från Onea inkasso efter att jag mailat dem många gånger & tjatat lite om avb-plan....Vi beviljar inga avb-planer men,,, betala in vad du kan varje mån, även en liten summa så lånet blir mindre är bättre än inget!:)

Fick detta svar från Onea inkasso efter att jag mailat dem många gånger & tjatat lite om avb-plan....Vi beviljar inga avb-planer men,,, betala in vad du kan varje mån, även en liten summa så lånet blir mindre är bättre än inget!:)

Går de alltså med på detta även sen det gått till inkasso eller bara innan?

Jag vet att det står i deras villkor att man kan delbetala ner skulden samtidigt som man förlänger det har jag själv gjort. Men det låter konstigt att man ska kunna delbetala när det ligger hos inkasso eftersom de inte ger avbetalningsplan utan du måste återbetala hela skulden på en gång om du låtit den gå till inkasso. Du kan alltså inte delbetala skulden enbart utan att förlänga och har skulden gått till inkasso kan du ju inte förlänga längre.

Senast ändrad:

Hej! Fick det svaret från Onea innan den gått till inkasso.De beviljar inga avbetalningsplaner varken före eller efter utslag.Men detta är ju ingen riktig avbetalningsplan.
Även Vivus har givet mig detta erbjudande men efter det gått till inkasso.(båda är ju 4 finance ab) Har max lån där blir 1100kr plus den summan jag själv vill avbetala på.

Jag förstår inte hur jag kunde vara så otroligt dum som tog ett lån hos Onea som jag förlänger de är helt omöjliga att ha och göra med. Så fort jag får skatteåterbäringen löser jag det. Har förfallodag den 26:e varje månad vad tror ni händer om jag inte förlänger den 26/5 utan löser bort det när skatten kommer första veckan i juni.

Hej! Fick det svaret från Onea innan den gått till inkasso.De beviljar inga avbetalningsplaner varken före eller efter utslag.Men detta är ju ingen riktig avbetalningsplan.
Även Vivus har givet mig detta erbjudande men efter det gått till inkasso.(båda är ju 4 finance ab) Har max lån där blir 1100kr plus den summan jag själv vill avbetala på.

Beviljar inte Vivius "riktig avbetalningsplan längre?" Hade inga problem att få där senast , men det är ca ett år sedan. Någon mer som har färskare erfarenheter. Står väl fortfarande i deras villkor att man har rätt till avbetalnigsplan?

Beviljar inte Vivius "riktig avbetalningsplan längre?" Hade inga problem att få där senast , men det är ca ett år sedan. Någon mer som har färskare erfarenheter. Står väl fortfarande i deras villkor att man har rätt till avbetalnigsplan?
6. Avbetalningsplan.

Låntagaren kan hos Vivus ansöka om att betala tillbaka sitt lån enligt en av Vivus fastställd avbetalningsplan. Uppläggningsavgiften för en avbetalningsplan är 150 kronor samt 50 kronor per avisering . De regler som gäller för ansökan om lån gäller även vid en ansökan om avbetalningsplan. Den ränta som utgår för lån som betalas tillbaka enligt avbetalningsplan är i enlighet med vid var tid gällande prislista som finns att hitta på Vivus hemsida eller lämnas av Vivus kundtjänst.

Så här står det i Vivus villkor kopierade det nyss.

Betala in det ni kan. Om de då inte skickar ärendet vidare så måste varje inbetalning avräknas på skulden.

Typisk oseriös verksamhet. Man hotar med fogden för att invänta effekten att folk belånar sig för att lösa deras fordran.

Ta't lugnt och sätt in en slant lite då och då men håll koll på summan och deras lagliga ränta.

Jag förstår inte hur jag kunde vara så otroligt dum som tog ett lån hos Onea som jag förlänger de är helt omöjliga att ha och göra med. Så fort jag får skatteåterbäringen löser jag det. Har förfallodag den 26:e varje månad vad tror ni händer om jag inte förlänger den 26/5 utan löser bort det när skatten kommer första veckan i juni.

Det måste ju gå. Tar över två veckor innan påminnelse kommer, sen ytterligare ett tag innan inkasso. Så lägg inte nästan tusen spänn på en förlängning när du istället kan lösa lånet några veckor efter förfallodag. Nä, onea är en pain in the ass!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp