- Meddelanden
- 2
- Mottagna reaktioner
- 0
- Poäng
- 1
Hej, Jag har ett hur från -56 och ska nu bygga ett större garage och en pool. När jag varit i kontakt med banken hävdar de att ett nybyggt garage och pool inte är en tillräckligt stor förändring för att man ska kunna göra en omvärdering av fastigheten. Orsaken till att jag vill värdera om fastigheten är att jag ska komma under en belåningsgrad på 70% och få ett lägre amorteringskrav.
Vad är er erfarenhet av liknande tillbyggnader? Har era banken godkänt detta som grund för omvärdering? Enligt FI är det upp till varje bank att avgöra om en omvärdering kan göras inom 5 år från senaste värderingen, förutsatt att det skett en större förändring på fastigheten som väsentligt påverkat värdet.
Vad är er erfarenhet av liknande tillbyggnader? Har era banken godkänt detta som grund för omvärdering? Enligt FI är det upp till varje bank att avgöra om en omvärdering kan göras inom 5 år från senaste värderingen, förutsatt att det skett en större förändring på fastigheten som väsentligt påverkat värdet.