Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omstrukturera lånebilden, vilken är min största chans?

Jag har under de senaste hamnat i en sits som inte är den mest fantastiska.

Det jag skulle vilja göra är att strukturera om min/vår ekonomi för att få en mer hållbar ekonomisk vardag.

Nuläge
Bolån 850000kr
Fritidshus 1800 000kr. ( värderat till strax över 3mkr, strandtomt(hav), egen brygga)
Blanco/krediter(man skäms) 1100000kr

Dessa blanco/krediter har till största delen uppkommit pga en stor förlust vid husförsäljning, relativ stor kostnad för vattenskada i befintligt hus, sedan en bil vars motor gick och dog.

Har 4 barn

goda inkomster ca 1080000kr/år

men fått nej från min bank(storbank) pga att kalp inte går ihop.

De är väldigt strikt i sin schablon tex 4000kr i barnomsorg, jag har 0 kr i den kostnaden.
De räknar o

men det är i stora drag nuläget.

Det jag skulle vilja göra är att fördela om min lånebild, verkligen inte låna mer pengar dvs öka min totala skuld.
Har en uc risk på 1.9 och sjunkande.

Jag vet att detta inte ser jättebra ut och vill gärna få konstruktiv feedback och inte ”hur i #%^* satte du dig i denna sits”

vad har ni för tips?

Jag har under de senaste hamnat i en sits som inte är den mest fantastiska.

Det jag skulle vilja göra är att strukturera om min/vår ekonomi för att få en mer hållbar ekonomisk vardag.

Nuläge
Bolån 850000kr
Fritidshus 1800 000kr. ( värderat till strax över 3mkr, strandtomt(hav), egen brygga)
Blanco/krediter(man skäms) 1100000kr

Dessa blanco/krediter har till största delen uppkommit pga en stor förlust vid husförsäljning, relativ stor kostnad för vattenskada i befintligt hus, sedan en bil vars motor gick och dog.

Har 4 barn

goda inkomster ca 1080000kr/år

men fått nej från min bank(storbank) pga att kalp inte går ihop.

De är väldigt strikt i sin schablon tex 4000kr i barnomsorg, jag har 0 kr i den kostnaden.
De räknar o

men det är i stora drag nuläget.

Det jag skulle vilja göra är att fördela om min lånebild, verkligen inte låna mer pengar dvs öka min totala skuld.
Har en uc risk på 1.9 och sjunkande.

Jag vet att detta inte ser jättebra ut och vill gärna få konstruktiv feedback och inte ”hur i #%^* satte du dig i denna sits”

vad har ni för tips?
Sälja fritidshuset!

Vad är problemet? Sälj fritidshuset och lös alla era skulder. Använt resten för buffert och långsiktigt sparande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp