Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omstartslån

Någon här som fått Omstartslån som kan berätta lite hur det såg ut innan och vad som krävdes? Har ju själv tok mkt blanco ( 450') ok inkomst 375' fast tjänst sen massor av år inga bet anmärkningar inga inkasso. Skulle vilja få ihop mina 4 blanco ( 2 olika bolag) till ett lån för att sänka månadskostnaden ( kostar mig 8700kr i månaden nu :eek:. Har villa värderad till 3milj belånad m 1850 000

Vet du något om hur många UCförfrågningar du har och hur ditt kreditbetyg ser ut?

Du borde kunna få låna ungefär 2.2 på SBAB (gör kalkyl https://www.sbab.se/1/privat/Lana/b...lan/sa_mycket_kan_du_lana.html#/views/kalkyl1 så ser du själv) Då har du 100k kvar i blanco vilket borde vara hyfsat hanterbart.
Jag la in själv på det som inte var känt
Inga barn
Boyta mindre än 130 kvadrat
Växjö kommun.
Ensamstående

Är förutsättningarna annorlunda, huset större eller att du har ett eller flera barn så rasar beloppet neråt ganska fort.
Har du ok kreditbetyg bör SBAB kunna fixa, eller någon annan bolånefirma.

Har inte koll på UC men inga lån är nyaste är från 2013 så ev UC är väl när man bytt tv bolag tagit ut ny mob och liknande alltså Mac 3-4 per år

kan vara värt att skaffa "minuc" och kreditbetygsbevakningen där, se till att avsluta sånt du inte använder som kanske ligger kvar och försämrar betygen, kanske någon UC fråga går ut om bara någon månad, det kan det vara värt att vänta ut

Jag fick ett omstartslån på 335k i september. Marginalen Bank.
Seg procces med mycket papper.
Inkomst 350kr 30+uc
Även medsökamde sambo med
Inkomst 210 20+uc
Men det dom avgjorde var att min mor har en obelånad lgh värde 3 milj.

De vill ha in kopior på alla lån/krediter som ska lösas. Pappee ska skrivas på. Tog väl ca 2v från ansökan till godkännande + möte på deras kontor. Men det gick :)
2888kr/månaden > med 8%ränta 1år sen 6%

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp