Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omräkning av löneutmätning för inköp av glasögon - ska sambon vara med och betala mina glasögon?

"Er" i form av anställd hos KFM.
Och där är ju era egna rutiner för hur ni anser att sambos har försörjningsplikt utöver vad lagen anser :)
Det finns hänvisning i mitt föregående inlägg, överrätt har juridiskt har prövat och fastställt denna bedömning.

Är inte insatt i socialtjänstlagen, men även där är det hushållets inkomst som avgör rätten till försörjningsstöd, gifta eller sammanboende spelar ingen roll. Så att påstå att detta enkom skulle vara hur KFM ser på saken stämmer inte.

Du har även fel i när du sysslar med gissningar kring anställning.

Det finns hänvisning i mitt föregående inlägg, överrätt har juridiskt har prövat och fastställt denna bedömning.

Är inte insatt i socialtjänstlagen, men även där är det hushållets inkomst som avgör rätten till försörjningsstöd, gifta eller sammanboende spelar ingen roll. Så att påstå att detta enkom skulle vara hur KFM ser på saken stämmer inte.

Du har även fel i när du sysslar med gissningar kring anställning.
Det är ju dock skillnad på hushållskostnader och personliga. Glasögon är knappast något hushållet nyttjar :)

Men det är bara min åsikt. KFM gör andra tolkningar.

Det är ju dock skillnad på hushållskostnader och personliga. Glasögon är knappast något hushållet nyttjar :)

Men det är bara min åsikt. KFM gör andra tolkningar.
Alla beslut kommer med en besvärshänvisning.

I samband med att jag fick ett nytt tillfällig beslut om löneutmätning där kostnaden för glasögon är bortdraget från summan som ska mätas ut, så fick också jag ett brev om redogörelse för inkomst och utgifter. Detta ska vara KFM tillhanda senast den 3/11. Kostnaden för glasögon kommer att betalas ut som en gångssumma av KFM eftersom detta inte hans med via lönehanteringen. Min fråga är om ett nytt beslut om löneutmätning kommer att påverka utbetalningen gällande glasögon?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp