Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövningsbeslut hjälp

Här handlar det dock inte om vad som är rättvist utan vad som är rätt :D
Och KFM anser att man har gjort rätt, annars hade annat beslut tagits. Så då får man överklaga och se vad rätten säger.

Om du har en buffert på 56k om året så tänker jag att det är ganska rättvist om man har 1-2k minus övriga 10 månader...
Om du läser min uträkning i inlägget så har jag ca 2700kr kvar att leva på.. resten ska jag då ta av dom betalningsfria mån, dvs att jag dels inte får någon betalningsfri månad och det är inte bara någon tusenlapp!

Om du läser min uträkning i inlägget så har jag ca 2700kr kvar att leva på.. resten ska jag då ta av dom betalningsfria mån, dvs att jag dels inte får någon betalningsfri månad och det är inte bara någon tusenlapp!
Du har 2 betalningsfria månader per år...

Du har ju dessutom 1000kr i buffert per månad, denna kan man argumentera blir 0 iofs. Men bufferten är inte en kostnad.

Du har också fått mer i lön. Vilket tar ut din ökade hyreskostnad.

är du inte nöjd, överklaga/ompröva.

Du har ju dessutom haft en betalningsfri månad senast i december.
Hade din sanering varit helt ny, och du inte hunnit ha betalningsfria månader så håller jag med om att det är tufft.
Men du har haft 2-3 betalningsfria månader och beräknas ju ha sparat undan en hel del dessa månader.

Senast ändrad:
Stämmer, jag har haft två betalningsfria månader och att min lön ökat. Det som tar emot och som jag anser är ngt märkligt är att KF räknar att jag ska ta till största delen av min ena betalningsfria månad för att täcka uppehälle. Då är inte sjukdom el annat oförutsett med som jag tänker dom två månaderna ska b.la täcka upp.
Jag vet att man kan överklaga om man inte är nöjd med beslutet, skrev här för jag önskade reflektioner.

Hur blir det i April? Får du 3% löneökning enligt märket?
I så fall går du snart från 62000 brutto till 63 860. Vet att det inte väger upp hela vägen. Men det blir ju i varje fall 1300-1400kr mer netto i så fall ganska snart om du håller ut februari och mars betalning.

Annars kan du som sagt prova ompröva om du är missnöjd. Det jag skrev om i detta inlägg

Senast ändrad:
I så fall går du snart från 62000 brutto till 63 860. Vet att det inte väger upp hela vägen. Men det blir ju i varje fall 1300-1400kr mer netto i så fall ganska snart om du håller ut februari och mars betalning.
Kalkylen går inte ihop 1800 brutto resulterar i ca 900:- mer i plånboken.

Annars kan du som sagt prova ompröva om du är missnöjd. Det jag skrev om i detta inlägg

3% löneökning enligt märket? Vad innebär det?
Nej alltså min grundlön är 52 tkr sedan ob tillägg. Dåligt insatt i detta med skatter men ska läsa på.

3% löneökning enligt märket? Vad innebär det?
Nej alltså min grundlön är 52 tkr sedan ob tillägg. Dåligt insatt i detta med skatter men ska läsa på.
Ganska säker att detta årets löneökning inte blir så stor då jag fick väldigt bra nu föregående år,

Tyvärr ökar också skatten om du tjänar mer så blir nog inte så mycket kvar av denna höjning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp