- Meddelanden
- 28
- Mottagna reaktioner
- 6
- Poäng
- 27
Det är ju självfallet inte enkelt, men det bästa vore att jobba fram en modell med tydliga ramar för vad som gäller. Idag känns det lite luddigt gällande omprövning
Tack för svar. Dock kommer det ju vara 4000:- brutto nästa år tippar jag på så kanske 2800:- netto tippar jag på sen grundbeslutet. Sen har man ju hyreshöjning som bara i år va 550:- och nästa år lår bli lika mycket så i slutändan så är ju ökningen bara runt 1700:-.4-5000 NETTO ökning ska man ha gjort.
Sen har kanske hyra osv ökat vilket gör att din netto ökning är mindre.
"Vi kan bevilja en omprövning av skuldsaneringen om ändringen i din ekonomi är betydande (väsentlig). Som huvudregel ska du ha kvar minst 4 000—5 000 kronor mer per månad."
![]()
Ansökan om omprövning av skuldsanering
Du eller de som vill ha betalt (dina borgenärer) kan ansöka om att få skuldsaneringen ändrad om din ekonomi förändras. Då omprövar vi skuldsaneringen.kronofogden.se
Hurvida ditt räkneverk startar om nu när du gjort en omprövning eller ej har jag dock ingen aning om.
Jag skulle gissa på nej? För ditt beslut är ju fortfarande ditt grundbeslut. Så får du löneökning igen nästa år som gör att du har 4000 mer utbetalt varje månad hade jag omprövat.
Sen har jag 2 mindre barn så en del VAB blir det också så deklarerad inkomst blir inte fullt min månadslön.
Känns som jag kanske inte behöver ompröva när man räknar på det.