Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omprövning

Har skickat in ang omprövning.

Men undrar lite hur processen ser ut, ringer de upp en så man kan justera det som ev ändrats sedan man skickade in omorövningen.

Eller måste man skicka in en omprövning igen om något ändrats?

Första gången jag gjorde det så fick jag bara hem ett besked om avslag.
En annan gång, när jag misstänker att det fanns chans att den skulle godkännas, så ringde dom upp mig och frågade om min hyra eller andra kostnader hade ökat som behövde justeras innan dom beslutade.

Så var det för mig iaf, vet dock inte om det är så dom jobbar normalt. Men eftersom det är lång väntetid på omprövningar så hoppas jag det är så dom arbetar.

Första gången jag gjorde det så fick jag bara hem ett besked om avslag.
En annan gång, när jag misstänker att det fanns chans att den skulle godkännas, så ringde dom upp mig och frågade om min hyra eller andra kostnader hade ökat som behövde justeras innan dom beslutade.

Så var det för mig iaf, vet dock inte om det är så dom jobbar normalt. Men eftersom det är lång väntetid på omprövningar så hoppas jag det är så dom arbetar.

Jag har då kompletterat med en hel drös frågor om vissa saker som påverkar. Så hoppas verkligen man får prata och diskutera. Inväntar fortfarande. Skickade in i juni

Väntetiden för omprövning är ca ett halvår.

https://kronofogden.se/kundservice-svarar/vantetider

Går att följa här - väntetiderna uppdateras varje tisdag morgon.

Jag skulle tro att om omprövningen godkänns så blir du kontaktad och får då korrigera alla uppgifter som ändrats efter betalplanen upprättades för att kalkylen görs om. Blir du nekad fortsätts det på nuvarande betalplan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp