Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning

Hej!
Tänkte kolla om någon har relevant fakta i det här, jag har skuldsanering sen snart 2 år tillbaka, har en särbo sen ett par år tillbaka, jag har valt att inte flytta ihop tidigare pga trasslig ekonomi osv, men nu känns det som jag landat med skuldsanering och allt, vi har tänkt flytta ihop 1/9-24, jag ska säga upp lägenheten i maj och få ihop allt först, nu läste jag faktiskt på en jurists hemsida att flytta ihop med någon under en skuldsanering kan få till följd att man får förlängning på saneringen med upp till 2 år?! även om man gör allt rätt med omprövning osv…kan det verkligen stämma?
tacksam för svar!

Det känns spontant fel. Har väldigt svårt att tro att du skulle få förlängd sanering bara för att du flyttar ihop med nån och du har gjort allt rätt kring omprövning. Däremot så kan du få en förhöjd månadsinbetalning då ni är två i hushållet.

Detta nedan stod på deras hemsida, kändes spontant väldigt fel, men man är ju nojig för allt ☺️

För det andra kan det påverka din skuldsaneringstid. När man blir sambo kan det hända att man får en längre skuldsaneringstid. Detta beror på att man nu har en annan persons inkomst att ta hänsyn till. Det är viktigt att vara medveten om detta och att diskutera det med sin handläggare. Det kan vara bra att ha en plan för hur man ska hantera eventuella förändringar i skuldsaneringstiden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp