Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning

Skickat in om omprövning 13aug, dom ringde idag för att kolla uppgifter. Är det någon som vet vad som händer nu? Kommer jag hinna få ett ev nytt belopp att betala innan november är slut?

Skickat in om omprövning 13aug, dom ringde idag för att kolla uppgifter. Är det någon som vet vad som händer nu? Kommer jag hinna få ett ev nytt belopp att betala innan november är slut?
Du får ett nytt beslut på Kivra alternativt att du får något de vill att du kompletterar något.
Vad omprövar du ?

Skuldsanering pga separation. Dom ringde idag, dubbelkollade lite inkomster men jag glömde fråga hur lång tid det tar innan ett nytt beslut kommer från det att dom börjat kolla på det

Skuldsanering pga separation. Dom ringde idag, dubbelkollade lite inkomster men jag glömde fråga hur lång tid det tar innan ett nytt beslut kommer från det att dom börjat kolla på det
Det har tagit några dagar för mig de gånger jag omprövat innan men sista gången över två månader.

Oj! Men tack, då har jag något att förhålla mig till

Det tog några timmar från att de ringde mig tills jag fick beslut om omprövning i torsdags. Det kanske beror på vad man omprövar.

Jag omprövade om högre inkomst och undrade om jag behövde betala in mer. Kronofogden ringde och frågade om inkomster och ringde tillbaka och dubbelkollade en gångtill eftersom dem tyckte det såg lite högre än vad jag sade första gången dem ringde, fick därefter ett brev på Kivra om beslutet.

Jag omprövade om högre inkomst och undrade om jag behövde betala in mer. Kronofogden ringde och frågade om inkomster och ringde tillbaka och dubbelkollade en gångtill eftersom dem tyckte det såg lite högre än vad jag sade första gången dem ringde, fick därefter ett brev på Kivra om beslutet.
Avslag eller betala mer ?

Samma här. De ringde och frågade några saker. Efter 2 timmar fick jag beslutet på kriva.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp